Gå til innhold

Starte med rogue?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle teste rogue og kanskje lvle den til 60 når de nye serverne kommer i midten av april, så derfor ville jeg ha litt info om noen gidder å gi meg d? har lest på wow-europe sine forums, men blir så rotete å må leite..

 

Kjapp å lvle?

Hvordan er de i pvp 1vs1 og i gruppe?

hvordan er rogue i endgame, kjedelig eller morro?

Farme gull?

og hvilken klasse er best å spille rogue med?

 

tror det var alt :hmm:

 

kanskje litt noobete spm, men har ikke testa rogue lenger en til lvl10, så noe input fra noen lvl60 rogues hadde vært knall:P

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte jeg skulle teste rogue og kanskje lvle den til 60 når de nye serverne kommer i midten av april, så derfor ville jeg ha litt info om noen gidder å gi meg d? har lest på wow-europe sine forums, men blir så rotete å må leite..

 

Kjapp å lvle?

Hvordan er de i pvp 1vs1 og i gruppe?

hvordan er rogue i endgame, kjedelig eller morro?

Farme gull?

og hvilken klasse er best å spille rogue med?

 

tror det var alt :hmm:

 

kanskje litt noobete spm, men har ikke testa rogue lenger en til lvl10, så noe input fra noen lvl60 rogues hadde vært knall:P

5799833[/snapback]

 

1. kan grinde deg opp levler sinnsykt raskt hvis du har bandages og mat...

2. i 1on1 fights kommer det litt an på om du får starte eller ikke, men får du starte har du sjangs mot de fleste klasser. I gruppe-pvp blir du nesten alltid zerga så fort at du ikke rekker å gjøre noe særlig... jeg synes personlig at 1on1 er mye morsommere enn gruppe...

3. I endgame pve er det bare å stå å slå og slå og gjøre mest mulig dps... det er alt... jeg har gjort hele MC, Onyxia og razor & Vael i bwl og synes personlig at det er rimelig kjedelig.

4. kan farme gull rimelig kjapt hvis du finner deg et bra sted å grinde på... vil anbefale deadwind pass på lvl 60, da ogrene her går veldig kjapt ned og dropper greit med cash og endel runecloth.

5. 2 roguer kan være ganske bra. men ellers går det somregel bra med de fleste klassene.

 

alt i alt så er rogue en morsom klasse å spille hvis du vil pvp, men i pve synes jeg det er for lite variasjon. mens du levler opp kan det være vanskelig å finne gruppe, iom at det er så mange som spiller rogue, men jeg har egentlig aldri hatt så alt for store problemer med dette...

 

mvh

Talex

Lenke til kommentar

Pve vil alltid bli lite variasjon, i allefall om du er DPS-class.

 

Har selv en 60 rogue og syns det var den morsommste av karakterene mine jeg har levlet så langt, det går kjapt å levle, også har du stealth som er genial om det kommer hordes/allies eller vanish når du har for mange mobs på deg.

 

Har ikke testa den noe mere i Endgame enn en rask tur i MC på Lucifron, sammt to første bossene i ZG, men som daggerrogue synes jeg det var både spennende og utfordrende. Bedre enn magen min i allefall.

Lenke til kommentar

2 rogues som går sammen mot ett mål i PvP er uslåelig.

 

Vanvittig DPS, samt stuns:

 

Rogue1 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue2 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue1 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

Rogue2 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

 

Jeg vet -ikke- om et target får diminishing return på samme skill hvis to forskjellige rogues utfører på den.

 

Uansett, 2 rogues er så godt som uslåelig, hvis begge spiller riktig :)

 

Rogues har det lett for å farme, og hvis du har lite HP samt en dødelig DoT på deg, så lager du en Vanish + Strip macro som unequipper alle items som kan få duraloss. Har krympet reparasjonskostnadene mine ivhertfall :)

 

I endgame går det mye på hvordan du spiller. Jeg er ganske lat selv og har ikke noe imot å trykke den samme knappen hele tiden, hehe. Men siden Blizzard kun har klart å lage ett enkelt instance med traps i det hele tatt er det lite en rogue kan gjøre utenom å trykke på SS/BS og dø.

Lenke til kommentar
2 rogues som går sammen mot ett mål i PvP er uslåelig.

 

Vanvittig DPS, samt stuns:

 

Rogue1 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue2 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue1 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

Rogue2 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

 

Jeg vet -ikke- om et target får diminishing return på samme skill hvis to forskjellige rogues utfører på den.

 

Uansett, 2 rogues er så godt som uslåelig, hvis begge spiller riktig :)

 

Rogues har det lett for å farme, og hvis du har lite HP samt en dødelig DoT på deg, så lager du en Vanish + Strip macro som unequipper alle items som kan få duraloss. Har krympet reparasjonskostnadene mine ivhertfall :)

 

I endgame går det mye på hvordan du spiller. Jeg er ganske lat selv og har ikke noe imot å trykke den samme knappen hele tiden, hehe. Men siden Blizzard kun har klart å lage ett enkelt instance med traps i det hele tatt er det lite en rogue kan gjøre utenom å trykke på SS/BS og dø.

5800653[/snapback]

 

 

Eller bare 2*ambush. Død før de får reagere :D

Lenke til kommentar
2 rogues som går sammen mot ett mål i PvP er uslåelig.

 

Vanvittig DPS, samt stuns:

 

Rogue1 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue2 åpner med Cheap Shot -> 4 sek

Rogue1 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

Rogue2 setter igang en 4 CP Kidney Shot -> 5 sek

 

Jeg vet -ikke- om et target får diminishing return på samme skill hvis to forskjellige rogues utfører på den.

 

Uansett, 2 rogues er så godt som uslåelig, hvis begge spiller riktig :)

 

Rogues har det lett for å farme, og hvis du har lite HP samt en dødelig DoT på deg, så lager du en Vanish + Strip macro som unequipper alle items som kan få duraloss. Har krympet reparasjonskostnadene mine ivhertfall :)

 

I endgame går det mye på hvordan du spiller. Jeg er ganske lat selv og har ikke noe imot å trykke den samme knappen hele tiden, hehe. Men siden Blizzard kun har klart å lage ett enkelt instance med traps i det hele tatt er det lite en rogue kan gjøre utenom å trykke på SS/BS og dø.

5800653[/snapback]

 

 

Eller bare 2*ambush. Død før de får reagere :D

5802946[/snapback]

 

Bortsett fra at det ikke går

Lenke til kommentar

1- Level: Rogue er blandt de klassene som levler forteste med riktig bruk av talenter. Bruk sverd og kjør combat i førstehånd.

 

2- PvP: Rogue er vannvittig morro spille 1v1, særlig morsomt er det kjøre outdoor PvP i og med at du kan komme med cheapshot/ambush ut fra ingenting.

I mass PvP må jeg si at vi faktisk har små problemer iblandt, grunnet at feks AoE breaker stealth noe det absolutt ikke burde gjort.

 

3- PvE Endgame: Dette er faktisk en av de delene jeg liker best med Rogue. Selv synes jeg det er morro stå i melee gjøre skade en heller være caster. Bruker bare 4 knapper omtrent, som alle andre klasser?.. hvilket er Blade Furry Slice and Dice Backstab og en feint av og til.

 

4- Farme: Og farme penger som Rogue er ikke noe jeg ser som et problem, men det er faktisk rimelig enkelt farme penger uansett hvilken klasse man er.

 

5- Party: Om man for eksempel er 2 stykker som levler samtidig er Rogue & Warrior en god kombinasjon. Du får shout samt at du kan backstabbe mens warriorn tanker =)

 

 

Mine 3 øre på en fin fredag ;>

Lenke til kommentar

Enig med Brutti, morsom klasse å spille (jeg har det gøy på level 60 og). Mass pvp (AV) er utrolig kjipt som rogue, får kanskje drept en person - hvis du bruker daggers - før du blir drept selv, men jeg har en hunter å bruke i av så det bryr meg ikke :p

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle teste rogue og kanskje lvle den til 60 når de nye serverne kommer i midten av april, så derfor ville jeg ha litt info om noen gidder å gi meg d? har lest på wow-europe sine forums, men blir så rotete å må leite..

 

Kjapp å lvle?

Hvordan er de i pvp 1vs1 og i gruppe?

hvordan er rogue i endgame, kjedelig eller morro?

Farme gull?

og hvilken klasse er best å spille rogue med?

 

tror det var alt :hmm:

 

kanskje litt noobete spm, men har ikke testa rogue lenger en til lvl10, så noe input fra noen lvl60 rogues hadde vært knall:P

5799833[/snapback]

Rogue er rimelig kjapp å levle, siden du lever på energy, og ikke mana... Du kan hoppe fra fight til fight uten pauser... Bare levl opp First Aid ved siden av, så du kan maksimere hp-regen.. :)

 

Rogue i PvP... humm... Spørs helt på speccen din, og hvilken type PvP det er... Er det random PvP og 1vs1, så er det rimelig morro, men det er ikke gitt at du vinner kampen... Du har bare leather til å beskytte deg... :)

 

Rogue i endgame er utrolig morro... Jeg har selv en Rogue i end-game nå, og jeg syns det er helt topp... morro å gjøre mye dmg.. :p Skal du konsentrere deg om endgame PvE, så er 21-8-22 speccen bra... :) (Daggerspec med imp sap, og preperation) Men sørg for at du får deg et guild som ikke har alt av end-instancer på farm.. er mye morsommere å drepe f.eks Lucifron i MC for første gang, hvis det er en av de første gangene guildet tar bossen også... ;)

 

Farmin med rogue, er like enkelt som å levle... hopper fra mob til mob uten pauser... :)

 

Klassene til å spille rogue med, anbefaler jeg Night Elf (improved Dodge) eller Gnome (Escape Artist)... Har ingen meninger ang Horde, siden jeg bare har spilt Rogue Alliance... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...