fradals Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hallo, har Nettopia modem fra ngt som jeg skal henge på en ruter fra Linksys. Hva er beste måten å gøre dette på? brukernavn og passor sitter da i modemet, men bruker jeg wan porten på routeren? Virker også som det kan være noe ustabilt med den routeren innkoblet..(WRT54G) Er det noen settinger som må forandres på i routeren? Tideligere brukte jeg ppoe innstillingene på routeren med telenor som lev. av bredbåndet..
itsærn Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 "Modemet" fra NGT er egentlig en router. Enkleste å gjøre dersom man skal koble det på en trådløs router er å skru av dhcp i den trådløse routeren og koble netopiaen inn i en av de andre portene på Linksysen (med andre ord ikke wan porten). En annen mulighet er å sette netopiaen i såkal "bridge mode". Se her: http://www.ntavados.net/guide/ngt Det er også mulig å bruke ditt eget modem, desom det støtter PPoA. Det gidder jeg ikke forklare hvis du ikke lurer på det.
fradals Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 "Modemet" fra NGT er egentlig en router. Enkleste å gjøre dersom man skal koble det på en trådløs router er å skru av dhcp i den trådløse routeren og koble netopiaen inn i en av de andre portene på Linksysen (med andre ord ikke wan porten). En annen mulighet er å sette netopiaen i såkal "bridge mode". Se her: http://www.ntavados.net/guide/ngt Det er også mulig å bruke ditt eget modem, desom det støtter PPoA. Det gidder jeg ikke forklare hvis du ikke lurer på det. 5798428[/snapback] Takk for svar! Har resatt router og koblet det via wan porten nå, det fungerer det også men skal prøve å koble om, blir sikkert fungeren som en swits da?? Vet du hvordan jeg skrur av dhcp i routeren??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå