Gå til innhold

Har takket ja til jobb, men har fått nytt tilbud


Anbefalte innlegg

Jeg søkte for en god stund siden en jobb her hvor jeg bor nå.

 

Fikk etter litt venting avslag på jobben, og tok derfor et annet tilbud.

Men det tilbudet jeg tok ligger i en annen del av landet så jeg må flytte, noe som ikke er veldig populært egentlig.

 

Tilbudet jeg har tatt er min gamle jobb, hvor jeg kjenner alle og er venner med alle.

Jeg har ikke skrevet under på noen ting enda.

 

Men så idag så ringte de jeg søkte hos her i byen meg å lurte på om jeg var ledig, jeg sa jeg ikke var å spurte forsåvidt ikke mere.

Har kommet i tanker om at jeg burde ringe tilbake i morgen å spørre litt mere. Om hva han ville, hva slags tilbud etc.

 

Hvordan ville dere ha gått fram ?

 

Ringt til "arbeidsgiver" å bare sagt nei jeg kan ikke allikavel siden jeg ikke har skrevet under på noe? ( Hvis jeg da vel å merke får et konkret bra tilbud når jeg ringer tilbake i morgen å hører hva han egentlig ville tilby meg )

Noe jeg ikke har veldig lyst til, siden jeg veit de regner med meg nå.

 

Eller ringt tilbudet jeg kanskje har her i byen å bett de ringe videre å høre om de kan kjøpslø hvis det kunne vært tilfellet?'

 

Trenger sårt svar.

Hadde vært fint med svar fra en arbeidsgiver også forsåvidt :)

 

Takker på forhånd

Spritfire

Endret av Spritfire
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det jeg ville gjort er å megle litt. Den gamle jobben vet du jo hvordan du får det, den nye i byen ville jeg absolutt sjekket mere ut å ringt opp å snakka med dem. Arbeidsmarkede idag er slik at er du ettertraktet så er dem villig til å betale for det også. måten jeg ville gått frem på var å først ringe den "nye" jobben i byen og hørt hva dem egentlig hadde å tilby, for så å motta et "tilbud" fra dem. Så ville jeg ringt opp jobben du allerede har takket ja til muntlig å sagt at det var kommet opp ett nytt tilbud som du rett å slett var nødt til å vurdere.

 

Men jeg ville ikke sagt noe til den "gamle" jobben før du har fått noe konkret fra den "nye" jobben. Jeg ville også forklart den "nye" jobben at dette hastet litt siden den "gamle" jobben allerede betrakter deg som ansatt så de må få svar fortest mulig.

 

Tror det er slik jeg ville takla det :p får se om andre svarer på post ;) Ikke sikkert dette er den beste løsningen, men slik ville jeg prøvd meg frem allefall.

Endret av madze
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Du må, som litt påpekt allerede, trå veldig forsiktig med å i det hele tatt nevne forhandlinger. Med mindre du er utrolig attraktiv for akkurat den jobben du har fått tilbud om, gjør det ingen av selskapene noe å si nei til deg.

5814943[/snapback]

 

jeg er litt uenig - forhandlinger er en del av gamet. det som vel er vanlig er at arbeidsgiveren gir et tilbud i form av en kontrakt. om det er noe du ikke er enig i (f.eks. lønn) kan du si at du ikke er interessert dersom de ikke gjør noe med lønnen. når de har kommet så langt og funnet ut at det er deg de vil ha, er det sikkert mange som gir etter for et slikt krav. da har du oppnådd markedsverdien din.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Bruker-95147
Det jeg ville gjort er å megle litt. Den gamle jobben vet du jo hvordan du får det, den nye i byen ville jeg absolutt sjekket mere ut å ringt opp å snakka med dem. Arbeidsmarkede idag er slik at er du ettertraktet så er dem villig til å betale for det også. måten jeg ville gått frem på var å først ringe den "nye" jobben i byen og hørt hva dem egentlig hadde å tilby, for så å motta et "tilbud" fra dem. Så ville jeg ringt opp jobben du allerede har takket ja til muntlig å sagt at det var kommet opp ett nytt tilbud som du rett å slett var nødt til å vurdere.

 

Men jeg ville ikke sagt noe til den "gamle" jobben før du har fått noe konkret fra den "nye" jobben. Jeg ville også forklart den "nye" jobben at dette hastet litt siden den "gamle" jobben allerede betrakter deg som ansatt så de må få svar fortest mulig.

 

Tror  det er slik jeg ville takla det :p får se om andre svarer på post ;) Ikke sikkert dette er den beste løsningen, men slik ville jeg prøvd meg frem allefall.

5797675[/snapback]

 

Absolutt fornuftig, du har et "luksusproblem" og er i førersetet. Gjør som Madze foreslår!

 

Lykke til! :thumbup:

 

Ringte tilbake idag, forhørte meg litt mere å forklarte hvordan det lå an.

 

Sorry! Var litt for snar!! Håper det ordner seg for deg på beste måte :thumbup:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...