Gå til innhold

Prisnivå i Polen og Tyskland


Grith

Anbefalte innlegg

Da drar vi imorgen kl. 07.00 ( På en lørdag! :cry: ). Begynnner å glede meg nå. Tror det blir en flott tur, og skal vel få brent av litt penger!

 

Takk for tilbudet forresten Stelth-, men vi skal bare overnatte i Stettin, så det blir nok ikke mye tid til selve byen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De turene er helt fantastiske! Var der i fjor og hadde reist igjen uten å tenke eigang!

 

Polen er BILLIG, kjøpte ordentlig fine sko til 200kr. Så sko, klær, merchandise og mat/drikke er veldig billig! Brente en del penger på Metal sjappa i Krakow. hehe

 

McDonalds er vel den eneste maten der nede som nærmer seg samme standard som her hjemme men men... så er det svinbillig igjen! Og anbefaler på det sterkeste å ta en tur på en FIN restaurant i Krakow. Vi var en gjeng som var innom der og betalte 40kr for svær biff med tilbehør og 0,5l drikke!

 

Berlin derimot er temmelig dyrt! STYR for all del unna eurpacenteret! verste møkka av et harryhøl jeg har vært henni.

Brukte for det meste Berlin til å kikke å ha det morro, kjøpte ikke no der(utenom donuts og bratwürst!) :D

Og så stikker du innom Hard rock cafe!

5805727[/snapback]

 

Du fant metal-sjappa du og ja :D

 

Kjøpte band-drikkekrus, bandskjorter, cd'er osv. for noen lapper der.

Lenke til kommentar
De turene er helt fantastiske! Var der i fjor og hadde reist igjen uten å tenke eigang!

 

Polen er BILLIG, kjøpte ordentlig fine sko til 200kr. Så sko, klær, merchandise og mat/drikke er veldig billig! Brente en del penger på Metal sjappa i Krakow. hehe

 

McDonalds er vel den eneste maten der nede som nærmer seg samme standard som her hjemme men men... så er det svinbillig igjen! Og anbefaler på det sterkeste å ta en tur på en FIN restaurant i Krakow. Vi var en gjeng som var innom der og betalte 40kr for svær biff med tilbehør og 0,5l drikke!

 

Berlin derimot er temmelig dyrt! STYR for all del unna eurpacenteret! verste møkka av et harryhøl jeg har vært henni.

Brukte for det meste Berlin til å kikke å ha det morro, kjøpte ikke no der(utenom donuts og bratwürst!) :D

Og så stikker du innom Hard rock cafe!

5805727[/snapback]

 

Du fant metal-sjappa du og ja :D

 

Kjøpte band-drikkekrus, bandskjorter, cd'er osv. for noen lapper der.

5807296[/snapback]

 

 

Så klart fant jeg metall sjappa hehe... :thumbup: Var han eierne der når du var der? han viste masse bilder med han og curt cobain og maiden når vi var der! ble litt off topic men...

Lenke til kommentar
Hva går det av ungdommen nå til dags?

Reiser på ferie for å spise McDogShit?

Det som er spennende i utlandet er jo å smake på all den nye maten.

Og Polen har jo så uendelig mange, deilige retter  :love:

5811299[/snapback]

 

Unnskyld meg, nå tuller du med meg?

 

Polen har schnitzler og "thats it". 70% av alt vi fikk der nede var schnitzlerert og eide ikke smak, de 30 andre prosentene vet jeg ikke hva var. Maten der nede holder dårlig standard og sånn er det. Jeg prøvde jo litt av hvert når jeg var der nede, vet ikke hvor sikkert alt var, men jeg spiste litt av hvert. og med hånden på hjertet så var McDonalds og en biff middag vi hadde i Krakow aller best!

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, nå tuller du med meg?

 

Polen har schnitzler og "thats it". 70% av alt vi fikk der nede var schnitzlerert og eide ikke smak, de 30 andre prosentene vet jeg ikke hva var. Maten der nede holder dårlig standard og sånn er det. Jeg prøvde jo litt av hvert når jeg var der nede, vet ikke hvor sikkert alt var, men jeg spiste litt av hvert. og med hånden på hjertet så var McDonalds og en biff middag vi hadde i Krakow aller best!

5812101[/snapback]

 

Nå har ikke jeg vært så veldig mye i Krakow, men har vært andre plasser i Polen ca. 1-2 mnd hvert år de siste 17 årene.

Og alt polsk mat jeg har fått i meg er kjempegod (ja, den var god i kommunisttida også).

Og rensligheten / hygienen og sånn i butikker / kafeer o.l. er renere og har høyere standard enn mange her i Norge.

Schnitzel har jeg faktisk sett minimalt av.

Kan være dere (hvitebusser?) har hatt noen avtale med noen spesielle butikker der nede som bare har drittmat?

Har hørt mange folk klage på at de bare får drittmat på de plassene de stopper..

Eller så har dere bare vært veldig uheldige med matvalget..

 

Kan se om pappa har noen bilder når han kommer hjem på tirsdag, så kan jeg slenge opp noen så du får se :)

Ingenting som er deiligere å gå oppe med kysten i 30 varmegrader og se de deilige kyllingene, grillspydene, suppene og mye mer bli lagd langs veien.. :love:

Lenke til kommentar
Unnskyld meg, nå tuller du med meg?

 

Polen har schnitzler og "thats it". 70% av alt vi fikk der nede var schnitzlerert og eide ikke smak, de 30 andre prosentene vet jeg ikke hva var. Maten der nede holder dårlig standard og sånn er det. Jeg prøvde jo litt av hvert når jeg var der nede, vet ikke hvor sikkert alt var, men jeg spiste litt av hvert. og med hånden på hjertet så var McDonalds og en biff middag vi hadde i Krakow aller best!

5812101[/snapback]

 

Nå har ikke jeg vært så veldig mye i Krakow, men har vært andre plasser i Polen ca. 1-2 mnd hvert år de siste 17 årene.

Og alt polsk mat jeg har fått i meg er kjempegod (ja, den var god i kommunisttida også).

Og rensligheten / hygienen og sånn i butikker / kafeer o.l. er renere og har høyere standard enn mange her i Norge.

Schnitzel har jeg faktisk sett minimalt av.

Kan være dere (hvitebusser?) har hatt noen avtale med noen spesielle butikker der nede som bare har drittmat?

Har hørt mange folk klage på at de bare får drittmat på de plassene de stopper..

Eller så har dere bare vært veldig uheldige med matvalget..

 

Kan se om pappa har noen bilder når han kommer hjem på tirsdag, så kan jeg slenge opp noen så du får se :)

Ingenting som er deiligere å gå oppe med kysten i 30 varmegrader og se de deilige kyllingene, grillspydene, suppene og mye mer bli lagd langs veien.. :love:

5812371[/snapback]

 

Akkurat rensligheten er de bedre på der nede.. Men ellers kan jeg ikke si meg enig i at maten er god!

Lenke til kommentar
Hva går det av ungdommen nå til dags?

Reiser på ferie for å spise McDogShit?

Det som er spennende i utlandet er jo å smake på all den nye maten.

Og Polen har jo så uendelig mange, deilige retter  :love:

5811299[/snapback]

 

Hva det går av ungdommen nå til dags? Hva har det med saken å gjøre?

 

Vi leide bil i Polen. Vi kjørte fra Krakow til Warszawa og tilbake, samt at vi var innom masse andre småsteder. På veien stoppet vi da en gang på McDonalds. Vi var på skikkelige restauranter hver kveld!

 

Vi var balnt annet inne på en jødisk restaurant og det var veldig spesiell mat vi fikk servert. Men, det var godt! =)

Lenke til kommentar

Kjøp det du skal i Polen..

 

Du kan likesågodt handle hjemme istedet for i Berlin.. Ihvertfall med tanke på pris. Utvalget er dog større der nede.

 

Husker ikke helt hvor mye det kosta for en meny på McDonalds i den polske valøren zloty (eller noe sånt), men vi kom fram til at det tilsvarte ca. 18 kr.

 

Altså en Stor Big Mac-meny. Dette var i utkanten av Krakow.

Lenke til kommentar
De turene er helt fantastiske! Var der i fjor og hadde reist igjen uten å tenke eigang!

 

Polen er BILLIG, kjøpte ordentlig fine sko til 200kr. Så sko, klær, merchandise og mat/drikke er veldig billig! Brente en del penger på Metal sjappa i Krakow. hehe

 

McDonalds er vel den eneste maten der nede som nærmer seg samme standard som her hjemme men men... så er det svinbillig igjen! Og anbefaler på det sterkeste å ta en tur på en FIN restaurant i Krakow. Vi var en gjeng som var innom der og betalte 40kr for svær biff med tilbehør og 0,5l drikke!

 

Berlin derimot er temmelig dyrt! STYR for all del unna eurpacenteret! verste møkka av et harryhøl jeg har vært henni.

Brukte for det meste Berlin til å kikke å ha det morro, kjøpte ikke no der(utenom donuts og bratwürst!) :D

Og så stikker du innom Hard rock cafe!

5805727[/snapback]

 

Du fant metal-sjappa du og ja :D

 

Kjøpte band-drikkekrus, bandskjorter, cd'er osv. for noen lapper der.

5807296[/snapback]

 

 

Så klart fant jeg metall sjappa hehe... :thumbup: Var han eierne der når du var der? han viste masse bilder med han og curt cobain og maiden når vi var der! ble litt off topic men...

5810718[/snapback]

 

hehe, det viste han til oss også ;)

 

"you from norway!? Dimmu borgir play metal !! you know slipknot? "

Lenke til kommentar

merka hvor gjerrig jeg hadde blitt når jeg kom fram til berlin,

hadde spist drit god iskrem (som jeg pussig nok ikke ble syk av) 4/5 kuler for 8 kr :D tenk deg4/5 kuler movenpickpå karl johan du ;)

 

husk kvaliteten er ikke akkurat garantert, vil du ha deg noe litt godt bør du faktisk kjøpe ting fra samme sted som reiseleder og busssjåfør (det gjorde jeg, masse gode tilbud)

 

hvis det kommer 2 damer opp til deg og spør om du vil ha prøve av parfyme som lanseres om 1 uke eller noe og spør deg et dumt spørsmål som hva er hovedstaten i frankrike? svar noe dumt som berlin eller krakow fordi det er FAKE og ikke ta karikatur tegning av deg selv fra en av de 100+ tegnerne i krakow alle bruker det på samme ting (alkohol holdig drikke). ellers så er det viktig å huske at kvaliteten på alt er ikke like bra ;) og McDonaldskan smake bedre en maten som blir servert

 

P.S. ta med masse batterier til PSP iPod eller lingende kan bli lange dager i bussen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...