Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Demping av hattehyllen


0z0n

Anbefalte innlegg

Jeg har en del skralling i hattehyllen ettersom i kutta opp hattehylla for å få plass til to bassrør opp fra basskassen. Hattehylla er av metall, hvordan kan jeg dempe skrallingen? Har hørt mye om Brown Bread, men det er rett og slett for dyrt for øyeblikket....

 

noen ideer om hvordan jeg kan få slutt på skrallingen? Litt vanskelig å forklare... :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En asymmetric bandpass kasse. Asså jeg har 2 element, egen kasse til hvert element. Hver separat kasse har 2 rom, dermed så er HELE kassen delt opp i 4 på en måte, der de 2 nederste rommene er lukket (8 liter), og de to øverste er på 19 liter, ut fra de to øverste går to bassrør opp i hattehylla... forstår du?:)

Lenke til kommentar

Hva syns du om lyden i kassa di? Jeg har noe tilsavarende nesten, bandpass med 1 skikkelig sub med 24,5L på hver side. Ene siden er portet. Tenkte på å lage en forlenging av porten opp i hattehylla...

Det grommeste jeg har opplevd med denne kassen her er at den kutter frekvensen sykt bra, og konsentrerer all lyden rett inn i bilen, hvis refleksrøret peker mot hattehylla.

 

Utrolig fin bass ble det å!

Bandpass anbefales!!

 

 

(Dynabel BF2505 + Pioneer TS-W3004SPL)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...