Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Web browsing virker ikke, men andre porter virker


Anbefalte innlegg

Problemet er kort og godt at webbrowseren slutter å fungere etter en relativt kort stund. Typisk etter en halv time omlag. Selv om webbrowsinga ikke fungerer lengre virker f.eks. bittorrent.

Jeg har et ADSL modem koblet til en ip-telefon router, denne router videre til datamaskina. Jeg får koblet til ip-telefonens webside, men ikke modemet sin webside. Når jeg rebooter dataen virker det alltid igjen. Hva kan dette være for noe?

 

Har Win XP MCE 2005 rollup 2. Bruker Norton Internet Security 2006. For å laste torrents bruker jeg Bitlord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du ett nForce4 basert hovedkort og du har firewall biten til hovedkortet installert? Om så så avinstaller det og bruk kun NIS, Sygate eller annen Software bassert firewall.

 

Kjørte nForce4 firewallen på min ASUS A8N SLi Deluxe og opplevde det samme. Avinstallerte firewall programmet og vips var problemet løst.

 

Men, hos meg så virket PC'en en viss tid etter at hele WinXP var reinstallert. Virker i noen dager eller kanskje en 2-3 uker, så låste alt seg og da var det låst til jeg avinstallerte, og/eller formaterte og reinstallerte nForce4 FW'en.

Lenke til kommentar

Fikk jo flere bra tips her. Skal prøve å sjekke ut dette ved første anledning.

 

Ang. det Zimon postet om at nForce4 hovedkort og firewallen der er problemet. Jeg installerte hele driver/programpakka til MSI, så hvis det var noe slikt med så er vel ratt det problemet... :blush: Jeg kjører NIS2006 i tillegg, og to Firewalls har jo aldri vært noe triks. Visste faktisk ikke at det var noe slik i nForce4.

 

Ang. det a7dfa sier om at bittorrent er problemet. Bittorrent fungerer fortsatt etter at webbrowsinga stopper opp, men synes bittorrent generelt alltid går litt tregt. Typisk 50kbytes/s. Kanskje noe rart med oppsettet, ja...

 

Jeg har forresten denne datamaskinen:

 

MSI K8N NEO4-FI,nForce4 Ultra,Socket-939, Raid, Firewire, SATAII, GbLAN, PCI-Ex16

 

AMD Opteron 144, 1.8GHz, Socket 939, 1MB

 

Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB, Kit w/two matched Value Select 512MB

 

XFX GeForce 6800XT 256MB GDDR3, PCI-Express, Tv-Out/Dual-DVI

 

Hauppauge! WinTV-PVR-500MCE, Tv-kort m/radio og 2stk tunere

 

Sony DVD-brenner DWQ30SV IDE OEM Silver, DVD+R/+RW and DVD-R/-RW (Dual Layer)

 

eMagic USB2 multikortleser 3.5", for CF I/II,SM,MMC/SD,MS,xD

 

Silverstone SST-LC03 HTPC

 

NorthQ Strømforsyning 4001BULK ATX 400W

 

Samsung SpinPoint P120S 250GB SATA2 8MB 7200RPM NCQ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...