eranro Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 I går kom jeg inn med mitt vanlige passord til ruter, men i dag sier den at passordet er feil! Jeg har prøvd standardpassordet admin også, men det funket heller ikke. Hva kan ha skjedd? Uansett, er det noen mulighet for å resette passordet i ruteren? Hvordan i så fall? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 De fleste routere har en liten "tapp" eller "knapp" du kan trykke inn for å resette routeren til standard. Men vær obs på at alt forsvinner da - alt du har lagra av info på routeren. Lenke til kommentar
eranro Skrevet 21. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Har en Officeconnect Wireless 11b - 3CRWE53172. Noen som kjenner til om den har en slik knapp? Jeg finner den hvertfall ikke - verken i manualen eller fysisk på boksen. Begynner å bli redd for at noen har hacket seg inn og forandret passord på ruter.... Hvem gjør noe sånt?! Nettet funker jo fremdeles via den, så jeg lurer... Lenke til kommentar
pfviv Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Hei. Om jeg ikke husker helt feil så ta av strømmen til routeren så tar du en netkabel og putter den ene enden på wan-siden og den andre enden på lan-siden. Sett på strømmen og den vil resette seg til fabrikkinstallingene. Ivan Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Har ikke 3Com selv, men de fleste routere har en reset-knapp, men det er ikke en knapp i vanlig forstand, men et hull på (vanligvis på baksiden eller undersiden) hvor du må bruke en binders, penn e.l. for å trykke på selve "knappen". Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 21. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 21. mars 2006 Noen som kjenner til om den har en slik knapp? Jeg finner den hvertfall ikke - verken i manualen eller fysisk på boksen. Er slik som pfviv sier. Se manualen side 85 (i den engelske iallefall). Forgotten Password and Reset to Factory Defaults If you can browse to the Gateway configuration screen but cannot log on because you do not know or have forgotten the password, follow the steps below to reset the Gateway to it’s factory default configuration. CAUTION: All your configuration changes will be lost, and you will need to run the configuration wizard again before you can re-establish your Gateway connection to the Internet. Also, other computer users will lose their network connections whilst this process is taking place, so choose a time when this would be convenient. Remove power from the Gateway. Disconnect all your computers and the cable/DSL modem from the Gateway. Using a straight through Ethernet cable, connect the Ethernet Cable/DSL port on the rear of the Gateway to any one of the LAN ports. Re-apply power to the Gateway. The Alert LED will flash as the Gateway starts up, and after approximately 30 seconds will start to flash more slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once the Alert LED has started to flash slowly, remove power from the Gateway. Remove the cable connecting the Cable/DSL port to the LAN port, and reconnect one of your computers to one of the Gateway LAN ports. Re-apply power to the Gateway, and when the start-up sequence has completed, browse to: http://192.168.1.1 and run the configuration wizard. You may need to restart your computer before you attempt this. When the configuration wizard has completed, you may reconnect yournetwork as it was before. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå