Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mulig å resette passord i ruter?

Anbefalte innlegg

I går kom jeg inn med mitt vanlige passord til ruter, men i dag sier den at passordet er feil!

Jeg har prøvd standardpassordet admin også, men det funket heller ikke. Hva kan ha skjedd?

Uansett, er det noen mulighet for å resette passordet i ruteren? Hvordan i så fall?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Officeconnect Wireless 11b - 3CRWE53172.

Noen som kjenner til om den har en slik knapp?

Jeg finner den hvertfall ikke - verken i manualen eller fysisk på boksen.

Begynner å bli redd for at noen har hacket seg inn og forandret passord på ruter.... Hvem gjør noe sånt?!

Nettet funker jo fremdeles via den, så jeg lurer...

Lenke til kommentar
Noen som kjenner til om den har en slik knapp?

Jeg finner den hvertfall ikke - verken i manualen eller fysisk på boksen.

Er slik som pfviv sier. Se manualen side 85 (i den engelske iallefall).

Forgotten Password and Reset to Factory Defaults

If you can browse to the Gateway configuration screen but cannot log on because you do not know or have forgotten the password, follow the steps below to reset the Gateway to it’s factory default configuration. CAUTION: All your configuration changes will be lost, and you will need to run the configuration wizard again before you can re-establish your Gateway connection to the Internet. Also, other computer users will lose their network connections whilst this process is taking place, so choose a time when this would be convenient.

• Remove power from the Gateway.
  • Disconnect all your computers and the cable/DSL modem from the Gateway.
  • Using a straight through Ethernet cable, connect the Ethernet Cable/DSL port on the rear of the Gateway to any one of the LAN ports.
  • Re-apply power to the Gateway. The Alert LED will flash as the Gateway starts up, and after approximately 30 seconds will start to flash more slowly (typically 2 seconds on, 2 seconds off). Once the Alert LED has started to flash slowly, remove power from the Gateway.
  • Remove the cable connecting the Cable/DSL port to the LAN port, and reconnect one of your computers to one of the Gateway LAN ports.
  • Re-apply power to the Gateway, and when the start-up sequence has completed, browse to: http://192.168.1.1 and run the configuration wizard. You may need to restart your computer before you attempt this.
  • When the configuration wizard has completed, you may reconnect your
    network as it was before.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...