Gå til innhold

Problemer med CSS meny i Opera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nå skal jeg ikke påstå at jeg er noen mester, men har du prøvd å sette den inni en <div>, eventuellt lage en egen <div> til den?

 

det kan hende det tvinger den til å bli mindre.

 

ok, nå prøvde jeg å se på koden din før jeg bestemte meg om å faktisk poste dette inlegget, og jeg poster det, men jeg forstod ikke mye av det du hadde skrevet der, satser det er fordi det er sent...

Lenke til kommentar
nå skal jeg ikke påstå at jeg er noen mester, men har du prøvd å sette den inni en <div>, eventuellt lage en egen <div> til den?

 

det kan hende det tvinger den til å bli mindre.

 

ok, nå prøvde jeg å se på koden din før jeg bestemte meg om å faktisk poste dette inlegget, og jeg poster det, men jeg forstod ikke mye av det du hadde skrevet der, satser det er fordi det er sent...

5791475[/snapback]

 

 

Takk! Men jeg prøvde det nå, og uten hell.. Siden ser enda lik ut i Opera:S

Lenke til kommentar

Hei

Ble litt stressa av å lese koden, orka ikke feilsøke :p

Anbefaler at du renskriver stilsettet i et nytt dokument og bruker det isteden. Prøv også å sette all generell stil i stilsettet, isteden for å lage masse regler i html dokumentet.

Litt av poenget med bruk av css er at når man skal endre noe småtterier i layouten, slipper man å gjøre det på alle dokumentene. Man bare endrer stilsettet også er alt fiksa på hele siden :)

Jeg er langt ifra noen proff på dette, men min anbefaling er å skrive all koden selv. På den måten lærer man mye mer og man har mer kontroll på det man gjør.

Prøv også å google 'css', da finner du tutorials og eksempler på hvordan stil bør skrives, jeg har googlet mye css og lånt/stjålet mye på den måten :p

Vil også tipse om at notepad++ er et utrolig nyttig verktøy når man skriver egen kode. Google it ;)

Lenke til kommentar
...veldig rotete koding... Men noe som kanskje kan hjelpe deg er å prøve å sette tabell bredden til det samme som siden i pixler. Dvs 800px istedenfor 100%.

5800205[/snapback]

 

Er helt enig her, rydd opp og lag egen .css fil + sett tabellen til fast bredde i stedet for prosent.

 

<table width="100%" border="0">

<tr>

<td width="100%" class="menytxt">

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...