k1mzor Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 Hei. Har en film her som er mpeg4 format, så støter ikke dvd spillere min mpeg4. Defor lurte jeg på om dere hviste om ett program som gjør om mpeg4 til dvd divx osv. Har prøvd noen men alle krever enten licens eller codec.
JohndoeMAKT Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 TMPGEnc er et greit program som om jeg husker rett har 14 dager trial på en MPEG2 enkoder, men fri bruk til MPEG1.
k1mzor Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Skrevet 20. mars 2006 Funka ikke. Les: filmen er MPEG4 format.
Battone Skrevet 20. mars 2006 Skrevet 20. mars 2006 (endret) Virtualdub er vel et av de mest brukte programmet... http://www.virtualdub.org/ *************** Her er ei grei liste over programmer innen redigering om du lurer på noe.. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435013 Endret 20. mars 2006 av Dre@m_Lord
JohndoeMAKT Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Xyprotec : MPEG4 er bare navnet på en videostandard som mange encodere delvis følger. Selve videodataene er komprimert med en encoder hvor du trenger en codec for å dekomprimere og spille av filen. Et par codecs som er i MPEG4 format er XviD, DivX, et par WMV typer (så vidt jeg vet), et par Quicktime typer (Sorensens f.eks). Det skal ikke være noe problem for TMPGEnc å gjøre disse formatene om til MPEG2 dersom du har rett codec installert på systemet. Virtualdub er et program som kun kan lage filer i AVI format, og vil derfor passe dersom du vil gjøre filmen om til en clean profil-standard DivX (dersom spilleren din kan lese det) Jeg vil anbefale deg å laste ned Gspot og lese ut nøyaktig hvilke encodere som er brukt for både lyd og bilde, og så sørge for at du har en codec installert som kan spille av filen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå