Gå til innhold

D600, K750i eller Nokia 6680


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei å h...

 

Tenkte jeg kunne spørre her om noen råd....

Vurderer dise telefonene, men er litt usikker. Spesielt på Symbian. Det blir eventuelt mitt første møte med operativ systemet....(Men jeg har jo hørt så mye bra den..)

 

Hva bør jeg velge?

5770867[/snapback]

 

Spørs jo helt hva du krever av den nye mobilen det da :)

 

SE k750i (har hatt det slaget i noen dager) er en meget lekker telefon, meget behagelig og enkelt i bruk, nydelig kamera, bra skjerm, bra taster. mm.

 

Nokian (min mann har en) virker også veldig bra. Litt større i størrelse men ikke altfor ille.

Virker grei å bruke også. Vi lastet ned automatisk tastelås til den og hele nedlasting og innstallering gikk som smurt.

 

D600 er jo en lekker telefon, men jeg vraket disse modellene pga. ting som ikke stor bokstav etter punktum ol. Kjenner dog ikke til telefonen, men lekker er den.

 

Jeg brukte lang, lang tid på å finne ultimate modell for meg. Og etter mine kriterier så var det k750i som var best og gav meg mest for pengene. Desverre var jeg så uheldig med mitt kjøp at den nå er nesten uaktuell.

 

Men telefonen er den beste jeg har hatt. Enkelt å bruke sammen med pc ol. er den også. Nokian var også høyt oppe på rangstigen. Det var også D500, men den var det et par, tre ting som sakt som dro litt ned.

 

Jeg ville anbefale å tenke godt gjennom hva jeg skal bruke den til og å sette deg ned og lese amobils tester samt brukerkommentarene på telefonene.

 

:)

Lenke til kommentar

Da jeg har god erfaring med SonyEricsson K750i ville jeg helt klart gått for denne. Ja, nå vet jeg at W800i finnes også, men jeg ville allikevel gått for K750i. Har den selv. Den er fin, bra kamera, lett å lære seg å bruke, fine/gode taster.

 

Her er noen av grunnene til at jeg liker K750i godt:

 

-Gode taster

-Hvis jeg trykker en gang på tastaturet på mobilen ser jeg hva som skjer på mobilen

-Bra kamera

-Brae øreplugger (Selv om jeg ikke har prøvd dem så mye)

-Bra Mp3 spiller

-Kjapt å koble seg på nett (WAP)

-Lys på telefonen

-Deksel forran kamera linsen

-Hvis du får melding har du mulig het til å se noe av det som er skrevet direkte, uten å åpne meldinga. Det er jævli praktisk spør du meg.

 

Kan ikke komme på flere i farta.

 

Det er også et par ting jeg ikke liker med telefonen:

-Har ikke mulighet til å gå til begynnelsen av en melding når jeg har skrevet SMS. hvis jeg skrev melding på Nokia 3510i mobilen og jeg var ferdig, så trykka jeg bare på nedoverknappen så kom jeg på begynnelsen av meldinga igjen.

Det går desverre ikke på K750i :( Det er litt dumt, men det er ikke så veldig farlig.

 

-K700/K750i har ikke Clean Themes som standard på telefonen.

Det har jeg nå laga meg selv på pc`en, så det går greit, men det kunne vært greit å ha det på telefonen som standard.

 

-Litt lite minnekort som følger med Telefonen, men man kan jo kjøpe større minnekort da heldigvis :)

 

Er ikke noe mer jeg kan komme på som er bra/dårlig med denne telefonen.

Jeg har hatt min i snart 4 månder og er strålende fornøyd.

Det er jo ikke noen arbeidstelefon akkurat, men en fin mobil for ungdom :)

 

 

Nå til samsung telefonene:

Tja, hvorfor du ikke skal velge Samsung D600 f. eks?

Det er kort fortalt fordi at man kan nesten ikke bruke telefonen før man må lade den. Som jeg har skrevet før. En telefon skal brukes. Ikke lades i hytt og gevær. Det er et problem med de nye Samsungene.

Det er også mange andre ting som etter min mening ikke er så bra med Samsungene, men kommer ikke på flere i farta.

Jeg hadde iallefall irritert meg grønn over Samsung telefonene om jeg hadde hatt en Samsung, nei huff. Samsung telefonene har heller ikke minnekort :(

 

Nokia har gennerelt gode mobiler, men de nyere modellene tåler ikke så mye som de gamle. Det er etter min mening et problem. De gamle nokia telefonen som: Nokia 5140i, 5210, 3510, 3510i, 3310 tålte veldig mye. Eller de tåler jo mye i dag også da :p. Har selv hatt alle nokia telefonene som jeg skrev nå nettopp bortsett fra 5140i, og alle har holdt seg godt. Alle har vel falt i vannet så vidt jeg husker i sin levetid. Alle har også funka etter det.

 

 

Jaja, her var iallefall noen av grunnene hvorfor du bør kjøpe/ikke kjøpe mobilene.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Nå til samsung telefonene:

Tja, hvorfor du ikke skal velge Samsung D600 f. eks?

Det er kort fortalt fordi at man kan nesten ikke bruke telefonen før man må lade den. Som jeg har skrevet før. En telefon skal brukes. Ikke lades i hytt og gevær. Det er et problem med de nye Samsungene.

og hvor har du det fra? Min D600 varer lett 4 dager med moderat bruk (displaystyrke 1 som er mer enn nok).

Lenke til kommentar

4 dager er ikke mye etter min mening da, da mine mobiler holder vanligvis i 10-14 dager før lading på normal bruk. Alt etter hvilken telefon jeg bruker.

Jeg er heller ikke særlig tillhenger av W800i. Trives best med K750i jeg også. Særlig når jeg får valgt ting jeg vil ha til den selv. Themesene f. eks. Det er det eneste jeg ikke liker med den telefonen. At det er litt dårlige themes som standard. Jeg gikk bare på nett og lasta ned noen themes og laga noen andre selv.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Altså...10-14 dager, da bruker du ikke telefonen mye. Jeg sender i snitt 100 meldinger hver dag og ringer kanskje 15min...har k700i og batteritiden varer i max. 2 dager. Nå har jeg hatt telefonen en stund, men tror aldri batteritiden har vært lengre enn 4 dager.

 

Jeg sitter også og lurer på om jeg skal gå for k750i eller d600e... Den ene har edge da...og det er jo et pluss. Men fant til slutt ut at det viktigste for meg var kameraet... Hvilket kamera er best? Noen som veit? Kommer vel primært til å bli brukt til å ta bilder av fest og venner og sånn, ikke noe seriøst :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...