Gå til innhold

Er det mulig å få tak i 12-15mm tykt plexi?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tanken er nå å borre hull og sette LED'n inni der og da få et stilig lys i "hylla" Derfor det er en fordel å ha noe som er tykkere enn LEDen :)

5768354[/snapback]

Hvor stor ed LED'n du skal bruke da? Han Derre tror jeg bruker 8 eller 10mm, han skal sette inn 5mm LEDs, ingen problem for han det tror jeg :) Gå for 8 eller 10mm du!

Lenke til kommentar
Siden jeg har 8-10x10mm LED's, så tenkte jeg å bruke disse. Derfor hadde det vært greit med 12-15mm tykk plexi.

5770990[/snapback]

Skjønner... Og det blir dumt å feste to plexiplater sammen?

 

Eneste rådet mitt-hør med glassmestere o.l. Tror ikke jeg vet om noen nettbutikk som selger så tykk plexi.. Kan kanskje se på en side jeg har hjemme på søndag, kanskje kanskje de har det (er borte, og de holder til i utlandet et sted).

 

Øyvind

Lenke til kommentar

Ja, jeg tenkte litt på skruer. I og med at den ikke skal være særlig lang/bred (utover iallefall) Så kan jeg jo bare ta noen skruer på den siden som skal være inn om siden. Tar noen tynne små skruer der. Burde fynke det? :)

 

Mulig jeg må skaffe meg en list elr noe for å feste anyway. Da kan jeg jo ta en som ser noe -> |_ slikt ut(Langt hele "hyllen" eller 5-6 små). | = mot siden. _ = mot plexi. Da vil jo ikke skruene se så stykt ut. Jeg kan evt og da skruene under denne. Og lime festet på. *-)

 

mange muligheter her :| :dontgetit:

Lenke til kommentar

Da jeg kjøpe tykk plexi (8mm) for å lage vanntank, i mindre mengder enn det jeg tror du kommer til å måtte bruke måtte jeg iallefall ut med en masse... :S

 

Hva om du hadde fått boret til hull i hjørnene av hylla, eller evt andre feste punkter. Lagt dobbelt lag, som nevnt over, og hatt akkurat så stor plass mellom at du hadde klart å sette i LEDsene i ytterkantene, litt skråvendt innover. Tror dette kunne blitt litt stilig. (Ikke for mange LEDs da du kan ende opp med å lyse opp alt)

 

Prøver å tegne litt:

ledz3ji.th.jpg

 

Der "pilene peker i lysretningen. Hadde du funnet noen ikke alt for kraftige ledninger og fikset dem fint langs kanten, kunne dette blitt fint. Eller? :p

Endret av torgros
Lenke til kommentar

Joda, tror dette kan bli bra. Ledningene er det ikke noe problem. De trenger jo bare være en leder i terorien. Så det skal nokk fixes. Men det er det der med hvordan jeg skal få den tykk nokk o.l. somn er spørsmålet. Lurer og på hvordan jeg skal festet den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...