bIsk0p Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Jeg har en plan om å lage en selvlysende "hylle" i kabinettet mitt. Den skal bli opplyst av 10mm LED's (Dette er noen jeg allerede har, så de ønker jeg ikke å kaste bort) Det er ikke store flatene jeg trenger. Noen som vet om hvor? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Hvorfor ikke heller kjøpe fluoriserende spraymaling på f.eks. Clas Ohlson? Eller om du må ha plexi kan du gå til din lokale glassmester (ikke store firmaer, de tar ofte blodig godt betalt) og spørre. Ofte kan de bestille (fra f.eks. Astrup.no) fra leverandør. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Tanken er nå å borre hull og sette LED'n inni der og da få et stilig lys i "hylla" Derfor det er en fordel å ha noe som er tykkere enn LEDen Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Tanken er nå å borre hull og sette LED'n inni der og da få et stilig lys i "hylla" Derfor det er en fordel å ha noe som er tykkere enn LEDen 5768354[/snapback] Hvor stor ed LED'n du skal bruke da? Han Derre tror jeg bruker 8 eller 10mm, han skal sette inn 5mm LEDs, ingen problem for han det tror jeg Gå for 8 eller 10mm du! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Siden jeg har 8-10x10mm LED's, så tenkte jeg å bruke disse. Derfor hadde det vært greit med 12-15mm tykk plexi. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 17. mars 2006 Siden jeg har 8-10x10mm LED's, så tenkte jeg å bruke disse. Derfor hadde det vært greit med 12-15mm tykk plexi. 5770990[/snapback] Skjønner... Og det blir dumt å feste to plexiplater sammen? Eneste rådet mitt-hør med glassmestere o.l. Tror ikke jeg vet om noen nettbutikk som selger så tykk plexi.. Kan kanskje se på en side jeg har hjemme på søndag, kanskje kanskje de har det (er borte, og de holder til i utlandet et sted). Øyvind Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. mars 2006 Nja, det kan jo muligens gå å lime to plater sammen. Har ikke tenkt på det. Er bare det at jeg ikke vil ha stygge spor/merker etter limen. Så hvis du har et forslag til hvordan jeg skal slippe det, så tror jeg at jeg heller limer sammen to-tre plater. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 *Bumb* Hvilken lim/teknikk burde jeg bruke for å ikke få merker når jeg setter sammen 2-3 plexi glass? Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 20. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 Du får jo ingen merker hvis du bruker skruer/muttere da men.. Spørs, hvordan skal du feste den i kassa? Vet ikke om det blir like pent med skruer men.. .. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 Ja, jeg tenkte litt på skruer. I og med at den ikke skal være særlig lang/bred (utover iallefall) Så kan jeg jo bare ta noen skruer på den siden som skal være inn om siden. Tar noen tynne små skruer der. Burde fynke det? Mulig jeg må skaffe meg en list elr noe for å feste anyway. Da kan jeg jo ta en som ser noe -> |_ slikt ut(Langt hele "hyllen" eller 5-6 små). | = mot siden. _ = mot plexi. Da vil jo ikke skruene se så stykt ut. Jeg kan evt og da skruene under denne. Og lime festet på. *-) mange muligheter her :| Lenke til kommentar
torgros Skrevet 20. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 (endret) Da jeg kjøpe tykk plexi (8mm) for å lage vanntank, i mindre mengder enn det jeg tror du kommer til å måtte bruke måtte jeg iallefall ut med en masse... :S Hva om du hadde fått boret til hull i hjørnene av hylla, eller evt andre feste punkter. Lagt dobbelt lag, som nevnt over, og hatt akkurat så stor plass mellom at du hadde klart å sette i LEDsene i ytterkantene, litt skråvendt innover. Tror dette kunne blitt litt stilig. (Ikke for mange LEDs da du kan ende opp med å lyse opp alt) Prøver å tegne litt: Der "pilene peker i lysretningen. Hadde du funnet noen ikke alt for kraftige ledninger og fikset dem fint langs kanten, kunne dette blitt fint. Eller? Endret 20. mars 2006 av torgros Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 Joda, tror dette kan bli bra. Ledningene er det ikke noe problem. De trenger jo bare være en leder i terorien. Så det skal nokk fixes. Men det er det der med hvordan jeg skal få den tykk nokk o.l. somn er spørsmålet. Lurer og på hvordan jeg skal festet den. Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. mars 2006 Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 1 leder? Du må alltid ha 2 ledere til en LED! Enten om du paralell kobler eller seriekobler vil det alltid være 2 ledere koblet til LEDen! Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. mars 2006 1 leder?Du må alltid ha 2 ledere til en LED! Enten om du paralell kobler eller seriekobler vil det alltid være 2 ledere koblet til LEDen! 5784385[/snapback] Jaja. Men en ledning trenger bare å bestå av en leder. Det jeg menter;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå