Gå til innhold

Sony annonserer Blu-ray og Vaio


Anbefalte innlegg

Hvis man ser litt historisk på det, så er BD mer i takt med historien enn HD-DVD. HD-DVDs taktikk smaker av desperasjon. Men nok om det, det skal bli spennende å se spillerne side ved side.

 

Btw det er forskjell på DVD-spillere også, ikke bare kvaliteten på drivverket men også de andre komponentene. De-interlacing og andre brikker. Kjøpe akkurat en budsjett dvd-spiller på soverommet, og lydkvaliteten er utrolig elendig på standard stereo forsterker. Desverre døde cd-spilleren, men jeg angrer på at jeg ikke kjøpte cd-spiller i stedet for dvd-spiller. 3910 skal inneholde gode og velrennomerte audio"chipper", og bildebehandlingskretser. Om det er verdt det må jo hver enkelt bestemme.

 

Mvh

5771872[/snapback]

 

Ja, det at det er forskjell på prosesseringen er det vel ikke så mange som er uenige i, grunnen til at jeg hang meg opp i akkurat det med drivverk er at jeg er mer skeptisk til de helt store forskjellene her.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare meg som syntes at ikke 8000,- er så galt? Driver og lurer på om jeg skal kjøpe Denon 3910 dvd-spiller til 9995,-. Men kanskje jeg heller skal vente og kjøpe meg en blue-ray spiller når den kommer? Den vil vel fungere med gamle dvd-plater også den? Lurer på hvordan billedkvaliteten er opp mot Denon 3910 på vanlige dvd-plater?

5768199[/snapback]

 

Hvis en plain vanilla Blueray spiller koster nesten 10 000 kr, og man kan få en super DVD spiller til den prisen. Tilsier ikke all logikk da at HVIS Denon hadde en super Blueray spiller nå, ville den kostet tett opp mot 20 000 kr eller mer?

 

Det er jo ikke DVD "teknologien" som er dyr på Denon spilleren, det er alt rundt. Men på blueray formatet er det NETTOPP formatet som er nytt og dyrt, men samtidig skal de ha alt det andre dyre rundt den og som gir en topp spiller.

 

Ville den være verdt det da?

 

MEN nå skal det vel sies at dette er jo en helt naturlig utvikling for nye formater. De første 6 mnd er de svindyre. Det tar minst ett til to år før ett nytt format når en kritisk masse og prisene synker. Trust me...en dag selges HD dvd og Blueray spillere på rema for 400 kr.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Hvis en plain vanilla Blueray spiller koster nesten 10 000 kr, og man kan få en super DVD spiller til den prisen. Tilsier ikke all logikk da at HVIS Denon hadde en super Blueray spiller nå, ville den kostet tett opp mot 20 000 kr eller mer?

 

Det er jo ikke DVD "teknologien" som er dyr på Denon spilleren, det er alt rundt. Men på blueray formatet er det NETTOPP formatet som er nytt og dyrt, men samtidig skal de ha alt det andre dyre rundt den og som gir en topp spiller.

 

Ville den være verdt det da?

 

MEN nå skal det vel sies at dette er jo en helt naturlig utvikling for nye formater. De første 6 mnd er de svindyre. Det tar minst ett til to år før ett nytt format når en kritisk masse og prisene synker. Trust me...en dag selges HD dvd og Blueray spillere på rema for 400 kr.

 

AKIRA

5772353[/snapback]

 

Hvis blueray spilleren er helt plain er jeg selvfølgelig enig. Men vet vi det? For allt jeg vet er det en meget god dvd-spiller også. Er det noen som kan opplyse meg litt på det området? Jeg legger jo også opp til en slik diskusjon i mitt første innlegg:

Lurer på hvordan billedkvaliteten er opp mot Denon 3910 på vanlige dvd-plater?
Lenke til kommentar
Hvis blueray spilleren er helt plain er jeg selvfølgelig enig. Men vet vi det? For allt jeg vet er det en meget god dvd-spiller også. Er det noen som kan opplyse meg litt på det området?  Jeg legger jo også opp til en slik diskusjon i mitt første innlegg:
Lurer på hvordan billedkvaliteten er opp mot Denon 3910 på vanlige dvd-plater?

5773004[/snapback]

 

"Modellen BDP-S1 vil bli tilgjengelig i salgskanalene i løpet av juli måned." Du får mao. aldri svar på spørsmålet ditt innen den tid, men vi kan jo alltids gruble og spekulere, noe som for min del er helt uaktuellt da jeg kun baserer meg på fakta og mine egne øyne/ører.

 

Dersom en dvd spiller koster 10'000 eller 2'000.-, vil det jo være naturlig at det er en visuell og auditiv forskjell mellom disse, men hvilke av de du selv liker best vet du jo ikke før du har sett de selv. Du trenger ikke nødvendigvis synes at den dyreste er den beste.

 

Jeg har selv f.eks likt lyden i høytalere til 30'000.- bedre enn hva mye dyrere høytalere har kostet. Man får ikke alltid hva man betaler for i den prisklassen der, det er hva du selv liker best som er det viktigste.

 

For min del vil jeg mye heller se DVD film på lerrettet og prosjektoren min rett fra pc'en, enn å se en blue-ray film på en dyr spiller og en enda dyrere 40" flatskjerm - helt uavhengig av hva de ulike alternativene koster - fordi størrelsen på bildet er viktigere for meg enn bedre kvalitet på ett mindre alternativ som også er mye dyrere.

Endret av Pestilence
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...