Gå til innhold

Vannkjøling, hva med rammen


Creature

Anbefalte innlegg

Eg har et Leadtek GEFORCE 4 A250 TD 4400, og eg tenker på å vannkjøle GPU'en på kortet, men hva med rammen?

Dei selger jo noen små kjøleribber til rammen hos http://www.netconnection.no/, men på kortet mitt blir dei store kjøleribben til rammen på oversiden ganske varm,

vil desse kjøleribene klare å kjøle ned rammen?

 

Kortet:

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q1/...eforce4-06.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


InZomnia skrev (2002-09-25 12:16):

hmm, synes da å ha sett at man får klokka noen extra mhz hvis man setter på ribbe på rammen, eller tar jeg helt feil ?


 

Noen ekstra mhz, som kanskje 1-2Mhz ekstra på rammen. I mine øyne er ribber på rammen verdiløst, og skaper bare mulighet for feil.

 

Type: artic silver som kommer i kontakt med beina på chippene og ødelegger dem etterhvert...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-25 12:05, skrev B|Real:

Ram, (inkludert DDR, SDRAM) lager ikke så mye varme, så jeg vet at det har blir diskutert tidligere her på forumet og blitt konkludert med at det er unødvendig.



 

Hvordan kan det ha seg at den øvre kjøleblokka er godt varm, mens den nedre med viftene er kald?

Lenke til kommentar

kjøleribbe på rammen er veldig bra, det som kan bli et prob er at når man har vannkjøling blir luften rundt rammbrikken mer stillestående fordi cpu vifta er tatt bort dermed får du en dårligere utskifting av luften.Jeg har selv kjøleribbe på rammen men for å få luften til å sirkulere bedre har jeg fiksa det slik jeg beskrev i forrige innlegg

Lenke til kommentar

Det er jo det jeg i prinsippet har men siden den viften som står i fronten på mitt kabinett er litt langt unna og at jeg ønsker å kjøre denne på lav hastighet for å unngå støy har eg laget meg en smal kanal fra vifta mot rammen sånn att all luften blåses direkte mot denne.Har du et kab med vifte i døren vil jo det gjøre samme nytte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...