Gå til innhold

Synspunkt på Seasonic S12 430W/500W/600W PSU


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men saman med Asus A8N32-SLI Deluxe skulle det ikkje vere noko problem?

 

Er den betre enn f.eks Hiper 580W og MIST 500W?

 

Eg har tenkt som så at dersom eg kjøper ei veldig bra PSU nå kan den leve lenge, og forhåpentlegvis gjere at resten av maskine og lev lenger. Veit ikkje kor mykje det har å seie, men det er nå sli keg har tenkt.

 

Eg vurderte lenge MIST og Hiper, men så kom eg over Seasonic. Den verker veldig seriøs, ikkje noko flashy tull, berre ei god hardtarbeidande PSU.

Lenke til kommentar
OK, men vert Seasonic S12 rekna som ei betre straumforsyning enn Enermax/Mist/Hiper?

5773756[/snapback]

Den er i allefall bedre med tanke på støynivå enn Enermax Noisetaker 600W:

Test av Enermax Noisetaker 600W hos Silentpcreview.com

Test av Seasonic S12 500W/600W hos Silentpcreview.com

 

Hiperen bråker mer enn Enermax sin etter mine erfaringer (har hatt 580W Hiper tidligere, men byttet den ut med Enermax Noisetaker 600W pga støynivået).

Lenke til kommentar
Denne testen sier vel det meste...

5774608[/snapback]

Ut fra den testen ser jo Antec Phantom (500W) meget bra ut. Silentpcreview.com har også testet denne, og den kom meget bra ut hva støy angår der også.

 

Men vær oppmerksom på at en del hovedkort, inkludert Asus A8N32-SLI Deluxe, har hatt problemer når man kombinerer dem med enkelte strømforsyninger fra Antec. Jeg mener å ha lest litt om dette på Asus-forumet, ellers blir det også nevnt noe om det her (i den gule boksen litt nede på siden).

 

I den siste linken nevnes det jo også at nyere revisjoner av strømforsyningen de prater om der skal være problemfrie i denne sammenhengen, men det kan jo lønne seg å surfe litt for å sjekke ut dette nærmere før et eventuelt kjøp.

 

Edit: Personlig kunne jeg godt tenkt meg en slik en, hvis de kommer i salg her i Norge etterhvert. Vifteløs mesteparten av tiden (snurrer kun rundt hvis det blir varmt), og 620W effekt. :cool:

Endret av Juke
Lenke til kommentar

OK, nå ser eg att komplett har salg på S12 430W, vil den klare a dra eit oppsett med to skjermkort (Geforce 7600GT), to diskar (spinpoint 250 gigg), DVD brennar og spelar + alle viftar og slik og evt litte ekstra? Har ein misstanke om at det vert i minste laget.

Lenke til kommentar
OK, nå ser eg att komplett har salg på S12 430W, vil den klare a dra eit oppsett med to skjermkort (Geforce 7600GT), to diskar (spinpoint 250 gigg), DVD brennar og spelar + alle viftar og slik og evt litte ekstra? Har ein misstanke om at det vert i minste laget.

5789262[/snapback]

 

Det ville jeg ikke tatt sjansen på.Skal du overklokke i tillegg,tror jeg du skal gå for S12 600w.Er alltid fint å ha litt juice i reserve :)

Lenke til kommentar

430W av god kavlitet skal mye til for å bruke! Merker at min MIST 500W har problemer noen ganger, men det er med 7 disker, OC på "alt" (CPU er beregnet å bruke rundt 150W@full load, vmod på grafikkort, "syk" ram etcetc..) og et tec på rundt 80W koblet til 12V-rail.. Bruker nok "noe" mer strøm enn oppsettet ditt selv om du skal ha to grafikkort.

Lenke til kommentar

OK, eg mista litt tråden i innlegget frå ManagHead, er heilt utkjøyrt sjølv om klokka berre er 10.

 

Men kva seier dykk? Vil 430W klare seg for meg?

 

Det må klare seg med god margin, eg vil ha moglegheit til å utvide/oppgradere ein del ved ei seinare annledning. Eg kjem aldri til å få noko ekstremt overklokka monster oppsett, men ein disk eller to til pluss diverse ting og tang kan kanskje skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...