Gå til innhold

Minne-oppgradering=ustabil maskin. Hjeeelp!


senjakongen

Anbefalte innlegg

Hei

 

Kjpøte for en stund siden en oppgraderingspakke fra komplett ( http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302020 ) Her fulgte det med minnebrikker av typen Corsair Value Select (2X512 MB).

Maskinen fungerte helt fint til jeg fikk feil med an av minnebrikkene som fulgte med, jeg sendte inn disse og fikk to nye brikker i retur. Men i mellomtiden hadde jeg kjøpt to brikker til av samme merke som jeg hadde i bruk mens komplett behandlet returen.

Problemet oppsto to dager etter at jeg hadde installert de to brikkene jeg fikk tilbake fra komplett. Jeg hadde da 4 stk brikker av samme merke i maskinen og alt fungerte fint. Men plutselig låste maskinen seg helt. Jeg restartet og maskinen startet som den skulle, men etter bare noen minutter kom det en blåskjerm!! (første gang jeg har sett en blåskjerm i WinXP) Der sto det noe om at windows var avsluttet for å unngå skade på maskinvare bla bla bla. Jeg stoppet maskina og tok ut de to minnebrikkene jeg fikk i retur fra komplett og da funker alt igjen...

 

Så, er dette pga feil på de nye rambrikkene, eller kan det være noe annet som forårsaker dette??

 

Mvh Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset, men tror neppe jeg får kjørt noe diagnoseprogg siden jeg ikke kommer noen vei med alle fire brikkene i maskinen. Når jeg starter maskinen stopper alt opp på første skjermen som kommer opp (samme skjerm hvor man går inn i bios)

 

Prøvde forresten med tre av brikkene i går og da fungerer alt, så problemet oppstår altså bare når jeg bruker alle fire brikkene. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...