tomahg Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg har et Dual Kit fra TwinMOS med 2 stk 256MB PC3200-brikker. Disse skal vel kunne kjøre på 400Mhz? Hovedkortet mitt har støtte for 400Mhz DDR-minne i Dual Channel. Under booting av maskinen ser det allikevel ut som om RAMen kjører på 200Mhz: Er dette riktig, eller kjører den på "halv hastighet"? Jeg har snoket rundt i BIOS, men finner ingen måte å skru opp hastigheten på... Takknemmelig for alle tips Edit: bildet ble visst litt utydelig, men det står "DDR400 @ 200Mhz Dual Channel" Endret 15. mars 2006 av tomahg
Zeph Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 (endret) Det er korrekt hastighet, grunnen er at dette er DDR-minne, Double Data Rate. Hastigheten blir derfor 200*2 = 400 MHz. Ein litt meir teknisk forklaring frå HW.no's ordbok: Double Data Rate-Synchronous DRAM (DDR) er en type minne som i høy grad virker som vanlig SDRAM, men som skiller seg med at den kan sende og motta på både fallende og økende sykluser. Dette dobler den effektive overføringshastigheten. DDR400: Minnemodul med overføringshastigheten 200 MHz i utgangspunktet, men effektiv hastighet på 400 MHz. Endret 15. mars 2006 av zeph
tomahg Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Skrevet 15. mars 2006 Da var jo alt i orden da Mange takk for forklaringen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå