Gå til innhold

Kjøp av ny CPU


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen som har ganske nye erfaringer med kjøp av ny prosessor nå til dags. Tenker på å kjøpe AMD Athlon 64 3500+ eller 3700+ til S939 hovedkort.

 

Lurer på følgende: Er det verdt pengene å kjøpe en 3700+ iforhold til en 3500+, når man tenker på ytelse (og kanskje overklokkingsevne =) ) ?

 

Ser hovedsaklig på prosessorer som selges bulk, ikke Boxed.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, takk for raskt svar!

 

Har hørt at iallefall 3200+ er en veeldig bra overklokker, kan klokke den så den får lik ytelse som en 3800+! Men tar egentlig ikke sjansen på å overklokke en helt ny CPU fra starten av... Det blir etterhvert. Så 3200+ tror jeg ikke er et alternativ for meg når jeg skal kjøpe meg ny prosessor i dag.

Endret av noWay
Lenke til kommentar

Idag har jeg en AMD XP 1900+ 1.6 GHz prosessor til et gammelt socket A hovedkort, som ble ødelagt under et LAN for noen helger siden. Den brant opp =D Så i og med at jeg skal kjøpe meg ny prosessor, skal jeg også oppgradere resten av maskinen.

Lenke til kommentar
Opteron er en djevel ja på overklokking . har selv en sånn i servern min og den går stabilt på 3200mhz med vannkjøling og en hel del med vifter og en kald og god kjeller.

5759731[/snapback]

 

Var en djevelsk bra overklokk med vannkjøling på en opteron 165 (om det er det du kjører).

 

Min klarer 2.7ghz pent.

Lenke til kommentar
Opteron er en djevel ja på overklokking . har selv en sånn i servern min og den går stabilt på 3200mhz med vannkjøling og en hel del med vifter og en kald og god kjeller.

5759731[/snapback]

 

Var en djevelsk bra overklokk med vannkjøling på en opteron 165 (om det er det du kjører).

 

Min klarer 2.7ghz pent.

5759822[/snapback]

 

Han har vel opteron singel kjerne..?

 

edit:bra klokk fordet

Endret av Peder82
Lenke til kommentar

Hmm... Skikkelig med overklokking her nå ja, det finnes vel egen tråd for dette?

 

Ble usikker nå om jeg skal kjøpe Opteron eller Athlon... Men viss man skal kjøpe en Opteron, bør man kjøpe en ganske kraftig en, eller? En 148 bli raskt for liten for fremtiden (3-6 år)?

Endret av noWay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...