Gå til innhold

Programmering via Serial Utgang.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har tidligere lest et inlegg her om en som laget et program han brukte til å styre støm utgangene på datamaskinen, dette brukte han til å styre en bar. Noen som kan gi meg noen råd om hvordan du kan lage noe likt dette ? ( alså styringen av strømmen) å eventuelt, har adressen til siden "han med baren" har?

:cool:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

etter som en pls kommer opp i store summer dersom man skal bruke litt flere utganger, en det de simpleste pls`ene leveres med.

Skrevet

Takk får et crativt svar, men er i grunnen ikke egenskapen jeg er mest ute etter, er bare å finne ut å fårstå litt av prinsippet bak programmerening ut fra den seriale koblingen, der jeg bare vill lodde fast ledere til et hun kjønn, å gå ut fra den.

Skrevet (endret)

http://en.wikibooks.org/wiki/Programming:S..._Communications

(om denne ikke gir deg den infoen du trenger direkte har du i hvertfall noen ord å google etter)

btw. ... ved hjelp av paralell-porten kan du styre et par releer (jeg brukte transistorer, men releer går vel også antar jeg) direkte; 8 stk. (en for hver bit i en byte) .. mener det var noe sånnt som 1 eller 2 bit man hadde til rådighet for feedback også.. dette brukte jeg til å styre en fjernstyrt bil v.h.a. :)

i grunn hadde det vært gøy å lage noe man kunne styre v.h.a. PC igjen .. noen gode idéer?

Endret av dayslepr
Skrevet

Jeg vil tro at dayslepr bruker en bedre og enklere løsning i å med at han bruker LPT porten siden den bruker parallel overføring og det vil dermed blir enklere å styre hver enkelt pin.

Jeg bare lurer på har du tenkt å styre 230V systemer?

Skrevet

er 230V system jeg har planer om å styre etter hver, men ført vil jeg lage et "Bar" Prinsipp der jeg bruker spylerveske motorene til biler, får å pompe brennevin, å andre ingredienser.

Kansje dette var et tips til deg også dayslepr ? :)

Skrevet (endret)

er du gal? :wow: -- jeg drikker alt for mye fra før .. :p

men, hum .. joda .. en slik drink-mixer er jo faktisk ganske enkel å lage; bare pumpa pumper forutsigbare mengder ... :)

Endret av dayslepr
Skrevet

hehe :!: ingen kan vell drikke for mye ? :tease:

skal sjekke opp pumpe mengden på pumpene jeg har tenkt å bruke når jeg kommer hjem. Det vill jo bare være enkel mattematikk får å få satt en timer på de forsjellige. :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...