Wnagrom Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 Hei, har tidligere lest et inlegg her om en som laget et program han brukte til å styre støm utgangene på datamaskinen, dette brukte han til å styre en bar. Noen som kan gi meg noen råd om hvordan du kan lage noe likt dette ? ( alså styringen av strømmen) å eventuelt, har adressen til siden "han med baren" har?
Giddion Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 kan du ikke bare kjøpe deg en PLS med mulighet for styring fra pc
Wnagrom Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Skrevet 15. mars 2006 etter som en pls kommer opp i store summer dersom man skal bruke litt flere utganger, en det de simpleste pls`ene leveres med.
Giddion Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 vel den er god jeg vet ikke hvike os du bruker men hvis du bruker windows og kan C så passer denne linken MSDN: serial com
dayslepr Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 http://www.google.no/search?q=usb+interface+relay USB er vel i grunn mer utbredt enn COM-porter nå; i hvertfall på de maskinene jeg har
Wnagrom Skrevet 15. mars 2006 Forfatter Skrevet 15. mars 2006 Takk får et crativt svar, men er i grunnen ikke egenskapen jeg er mest ute etter, er bare å finne ut å fårstå litt av prinsippet bak programmerening ut fra den seriale koblingen, der jeg bare vill lodde fast ledere til et hun kjønn, å gå ut fra den.
dayslepr Skrevet 15. mars 2006 Skrevet 15. mars 2006 (endret) http://en.wikibooks.org/wiki/Programming:S..._Communications (om denne ikke gir deg den infoen du trenger direkte har du i hvertfall noen ord å google etter) btw. ... ved hjelp av paralell-porten kan du styre et par releer (jeg brukte transistorer, men releer går vel også antar jeg) direkte; 8 stk. (en for hver bit i en byte) .. mener det var noe sånnt som 1 eller 2 bit man hadde til rådighet for feedback også.. dette brukte jeg til å styre en fjernstyrt bil v.h.a. i grunn hadde det vært gøy å lage noe man kunne styre v.h.a. PC igjen .. noen gode idéer? Endret 15. mars 2006 av dayslepr
Giddion Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Jeg vil tro at dayslepr bruker en bedre og enklere løsning i å med at han bruker LPT porten siden den bruker parallel overføring og det vil dermed blir enklere å styre hver enkelt pin. Jeg bare lurer på har du tenkt å styre 230V systemer?
Wnagrom Skrevet 16. mars 2006 Forfatter Skrevet 16. mars 2006 er 230V system jeg har planer om å styre etter hver, men ført vil jeg lage et "Bar" Prinsipp der jeg bruker spylerveske motorene til biler, får å pompe brennevin, å andre ingredienser. Kansje dette var et tips til deg også dayslepr ?
dayslepr Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 (endret) er du gal? -- jeg drikker alt for mye fra før .. men, hum .. joda .. en slik drink-mixer er jo faktisk ganske enkel å lage; bare pumpa pumper forutsigbare mengder ... Endret 16. mars 2006 av dayslepr
Wnagrom Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 hehe :!: ingen kan vell drikke for mye ? skal sjekke opp pumpe mengden på pumpene jeg har tenkt å bruke når jeg kommer hjem. Det vill jo bare være enkel mattematikk får å få satt en timer på de forsjellige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå