Gå til innhold

Enkle turnbased strategispill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på utkikk etter noen enkle turnbased strategispill. Disse skal installeres på en laptop så de bør helst ikke være i 3d med heftig grafikk.

Etter tips fra en artikkel her på gamer.no koser jeg meg for tiden med Land Of Legendes. Er de tidligere Heroes Of Might And Magic å anbefale?

Kom med tips. Bedre med noen for mange enn alt for få :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HoMM III og IV anbefales på det sterkeste :) Noen sier at H-IV var en skuffelse, men personlig likte jeg det veldig godt.

Andre du kan prøve er Civilization II eller III, samt Risk II, eller kanskje Civilization i rommet, nemlig Alpha Centauri :) - Sistnevnte er meget bra ennå med tanke på hvor gammelt det er, og multiplayer funker også fett.

Har i tillegg lest mye positivt om Hearts of Iron II, men har ikke spilt dette selv.

Skrevet

Massive Assault er fantastisk festlig, men det blir kanskje for krevende? Nærmeste man kommer de gode gamle Battle Island spillene.

Koster bare 29,- på CDON! (Men dette er bare single-player utgave uten mulighet for å spille ¨på nett tror jeg)

Skrevet

Som stor fan av alle Sid Meier-spillene jeg har kommet over, må jeg varmt få anbefale "Colonization" og "Pirates". Sistnevnte har kommet i mange utgaver, vet ikke om jeg vil anbefale sisteutgaven på en laptop. Se eventuelt om du kan få tak i en av de eldre versjonene.

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Skrevet

civilization 3, Heroes of might and magic 2 og 3

Skrevet

Galactic Civilizations II, det spillet er helt nytt, men en laptop vill klare det.

Det er også laget mest for SP noe som gjør det litt mere interesangt å spille enn feks Civ4 SP.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...