Gå til innhold

Forskjell på XFX GeForce 7800GT og 7800GTX?


mouktar

Anbefalte innlegg

Er ikke helt inne i hardware verden for tiden, og jeg lurer på hva som er forskjellen på XFX GeForce 7800GTX og XFX GeForce 7800GT? Har lest tester om XFX GeForce 7800GTX, og lurer på om jeg kan anta samme resultater på XFX GeForce 7800GT.

 

Tusen takk for all hjelp og tips ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Navnet sier i seg selv GTX, X'en står for Xtreme, noe nvidia synes er et bedre navn enn det gamle ordet Ultra.

 

Men så klart GTX er bedre grafikort. Høyere klokk og mere pipelines og vertex shaders, samt at det har større båndbredde. Men så mye forskjell er det ikke mellom GT og GTX på 256mb versjonen, men 512mb versjonen derimot er det mye mer fart på sakene.

Lenke til kommentar
Har lest tester om XFX GeForce 7800GTX, og lurer på om jeg kan anta samme resultater på XFX GeForce 7800GT.

 

Tusen takk for all hjelp og tips ;)

5750623[/snapback]

 

 

Jeg tror han mener i praksis. Greit nok at det har høyere klokk og flere shaders/pipelines, men hvor mye utgjør det i spill? (eller 3DMark for den saks skyld)

 

Altså, er GTX så mye bedre enn GT at det rettferdiggjør prisforskjellen? Er det dumt å nøye seg med GT i stedet for å bla opp litt mer for et GTX?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...