Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Krangling med foreldre (trenger råd)


Anbefalte innlegg

synns det sparks sier er en god ide.. :) men har sett endel foreldre som ikkje lytter og bare sier nei.. nei ... nei ... nei ..nei.. nei osv osv.. som stortsett bare fører til at man mister respekt for foreldrene sine.. sier ikkje at det er nødvendigvis sånn i ditt tilfelle men det er ikkje helt sjeldent.. kom med masse eksempler som e verre enn deg og planlegg argumentene før du begynner å diskutere.. se for deg alle svarene du får fra foreldrene dine å pønsk ut ett bedre svar.. voksne folk er ikkje så smarte som de tror selv :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EvoZ sitt svar er, etter min mening, helt klart den beste løsningen, og nesten eneste, slik jeg ser det; Det å si at dem burde heller vært glade for at du ikke bruker dem på "farlige" saker..

 

Men, er det slik at du ikke jobber, så må du vel få penger fra et sted; Og jeg regner med at det er foreldrene dine som sposer deg i det meste du gjør.. Og derfor har de jo selvfølgelig egentlig veldig mye de skulle ha sagt i saken. De gir deg mat og husly og penger til det du måtte eventuelt ønske (noe i hvert fall), de vil jo selvfølgelig at du ikke skal bruke dem opp på "tull". Din jobb blir derfor å overbevise dem at det ikke er "tull", eller rettere; At du lever sundt og liker trening og hva enn det måtte innebære..

 

Er personlig litt enig med foreldrene dine, men det er ikke interesant her (men følte alliekvel for å si det..)

 

Som sagt; Ikke bli uvenner med foreldrene dine, det er ingen tjent med. Og å flytte ut i trass er bare dumt! Snakk med dem og fortell at dette er interessen din og at, som jo så forbanna sant er; Det er så mye værre ungdom nå til dags kan og bruker penger på..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...