Gå til innhold

Fujitsu-Siemens Amilo PRO V2045 WXGA


lagga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har hatt min pro v2045 i ei uke nå, og må si at jeg synes den er glimrende! alt går helt knirkefritt, designet er lekkert, og den bråker ikke mye. vifta går stort sett hele tia (litt på grunn av at jeg stort sett kun har den på madrassen i senga mi, og at det derfor blir ekstra varmt under), men den er ganske stillegående. godt kjøp!

Lenke til kommentar
Idiot som jeg var utsatte jeg dette kjøpet på mandag fordi jeg tenkte jeg skulle sjekke om det fantes noe bedre deal.

 

Men må sparke litt til MPX også, jæ... luremus!

Komme med et sånt tilbud for så å trekke det tilbake, utrolig irriterende  :mad:  :mad:

5756539[/snapback]

 

Vi har reklamert for dette tilbudet i "EN HEL UKE" gang på gang på gang, så da blir det pinlig å sutre etterpå... :roll:

 

MPX hadde drøyt 100 maskiner når denne kampanjen startet, og vi advarte til og med at dette sank drastisk, og når det var 20 maskiner igjen "ble også dette opplyst" (så da får man bare takke seg selv)

Lenke til kommentar
Idiot som jeg var utsatte jeg dette kjøpet på mandag fordi jeg tenkte jeg skulle sjekke om det fantes noe bedre deal.

 

Men må sparke litt til MPX også, jæ... luremus!

Komme med et sånt tilbud for så å trekke det tilbake, utrolig irriterende  :mad:  :mad:

5756539[/snapback]

 

Vi har reklamert for dette tilbudet i "EN HEL UKE" gang på gang på gang, så da blir det pinlig å sutre etterpå... :roll:

 

MPX hadde drøyt 100 maskiner når denne kampanjen startet, og vi advarte til og med at dette sank drastisk, og når det var 20 maskiner igjen "ble også dette opplyst" (så da får man bare takke seg selv)

5756708[/snapback]

 

Vel, nå leser ikke jeg alle poster i dette forumet.... På mandag begynte jeg å se etter bærbar pc. Sjekket noen webshopper og så at MPX hadde denne maskinen på "Ukens tilbud". Nå er ikke jeg av den typen som spontanshandler ting i denne prisklassen og ville sjekke ut litt først (bla. lese i dette forumet). Er derfor bare litt irritert over at "Ukens tilbud" på mandag, ikke er det samme på onsdag.....

 

Men får vel følge med her i forumet fremover da, det dukker vel opp noe nytt :)

Lenke til kommentar

Har nå fått maskinen, og jeg må si jeg er utrolig fornøyd. Den har et flott design, godt bygget, ingen knirkelyder, skjermen er god og lyssterk og tastaturet er behagelig å bruke. Ellers så har jeg ikke fått gjort så mye enda, men jeg har fått tatt en 3DMark2001SE test. Resultater lyder som følger:

 

3dmark_2001se.JPG

 

Veldig imponerende for en maskin til den prisen. Noe folk lurer på så er det bare å spørre ivei :)

Lenke til kommentar

Hatt min maskin nå en ukes tid, og er stort sett fornøyd. Det som trekker ned er stort sett at batterilevetiden ikke er i nærheten av 3-3,5 timer som FS hevder (men det er jo ikke uvanlig), samt at vifta stort sett går hele tiden, selv når maskinen står idle.

 

Kjørte en benchmark i 3Dmark01SE, og jeg fikk også i overkant av 10500 poeng. Funker greit på litt eldre spill, og enkelte nyere spill er også mulig å spille dersom man tweaker litt på innstillingene. Alt i alt en bra maskin for 6990,- :D

Lenke til kommentar

Må si meg mektig imponert over X300, det er bedre enn jeg hadde forventet. i 3DMark03 fikk jeg 3150 poeng, som er så å si det samme som R9700, som jeg først trodde skulle være et mye kraftigere kort.

 

Kan også meddele at Far Cry går med høy fps i en blanding av Low og Medium på de forskjellige detaljene. Rett og slett en nytelse å spille spille :)

Lenke til kommentar
Hatt min maskin nå en ukes tid, og er stort sett fornøyd. Det som trekker ned er stort sett at batterilevetiden ikke er i nærheten av 3-3,5 timer som FS hevder (men det er jo ikke uvanlig), samt at vifta stort sett går hele tiden, selv når maskinen står idle.

 

Kjørte en benchmark i 3Dmark01SE, og jeg fikk også i overkant av 10500 poeng. Funker greit på litt eldre spill, og enkelte nyere spill er også mulig å spille dersom man tweaker litt på innstillingene. Alt i alt en bra maskin for 6990,- :D

5781428[/snapback]

 

Tips til hvordan du kan forbedre batterilevetiden, samt at viften ikke går like mye:

 

I PowerPlay innstillingene til skjermkortet, kan man stille mellom "Maks Batteri - Medium Ytelse - Maks Ytelse", som vil si hvor høyt skjermkortet er klokket. Stiller du dette ned når du ikke spiller, vil det forbedre batteritiden, samt ikke utvikle like mye varme som igjen fører til at viften ikke går like mye.

 

Det du også kan gjøre, er å undervolte CPU'en, som gjøres i Notebook Hardware Control (nyttig program som burde være forhåndsinstallert på alle laptoper), det vil igjen gjøre samme nytte som med skjermkotet. Høyere batteritid og mindre varmeutvikling. Intel Pentium-M M740'en går helt fint på 0.700V her, som er det laveste du kan undervolte til :) Lysstyrken på skjermen har også MYE og si, for den sluker batteri.

 

Et siste tips til hvordan du kan få viften til å gå mindre:

Vifteinntaket er på undersiden til venstre, så hvis du har laptopen på underflater av tøy (på madrassen, på en duk osv.) vil det si at det blokkerer delvis for vifteinntaket, som gjør at viften går mere siden den ikke får like mye luft inn. Greier du å gjøre at dette inntaket ligger litt mere åpent, vil den greie å trekke inn mer kald luft, som igjen sier at den ikke trenger å gå like mye. Lykke til! :)

Endret av ^kissa^
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...