Gjest mafister Skrevet 6. desember 2001 Skrevet 6. desember 2001 Hei, jeg kan ikke skjønne annet enn at denne testen på digitalkamera.no forutsetter at du ønsker å forstørre bildene. Det er forsåvidt en grei forutsetning, men da burde det vært en målsetning for størrelsen på resultatbilde - f.eks. at kvaliteten måles ved en oppløsning som er naturlig å bruke ved utskrift i A4-format. Ikke få meg til angre på kjøp av 2 megapixel-kamera før jeg har fått det. :wink: Mvh MT
Roces Skrevet 6. desember 2001 Skrevet 6. desember 2001 Det ble nevnt at oppløsningen var et av de viktigste kriteriene for kameravalg Sitat: ----------------------------------------------- "Oppløsning bør derfor være et av de viktigste kriteriene i ditt kameravalg, men for svært mange vil andre faktorer som brukervennlighet og størrelse være vel så viktig" ----------------------------------------------- Jeg vil si at oppløsiningen er ikke akkurat alfa-omega. Optik og lysmåling er vel så viktig. Det vil si, hvis en har 5MP, så hjelper ikke dette, hvis det i kameraet står en dårlig linse som uansett oppløsning gir et uskarpt bilde. Det hjelper heller ikke med 4MP hvis lysmålingen aldri treffer. Ellers, takker for en positiv site. Mvh -V-
mlwirak Skrevet 6. desember 2001 Skrevet 6. desember 2001 Testen viser forskjellen i POTENSIALET til de forskjellige oppløsningene. Hvis man bare skriver ut bildene i 10x15 cm, vil man ikke kunne se så stor forskjell som i denne testen her - kanskje ikke forskjell i det hele tatt. Selv i 20x30 cm. vil man ikke se så stor forskjell som i denne testen. Alle bildene tatt i de forskjellige oppløsningene er knallskarpe. Det er kun ved denne forstørrelsen at de svakere oppløsningene ser uskarpe ut. hilsen Martin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå