Gå til innhold

TES: Aspekter jeg håper er med i Oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her kan vi snakke om ting vi håper er med i Oblivion...ting som vi håper blir annerledes enn i Morrowind og ting vi håper finnes i oblivion som vi liker ved rpg eller drømmer om at er mulig i forhold til interaction i spillet....

Spesielle ting du har fra andre RPG spill eller kanskje spesiellt fra morrowind som du absolutt blir skuffet om det ikke er forandret eller funksjonelt i oblivion...

ting som du føler bør leve opp til sine forventninger osv :)

jeg personlig håper man kan gjøre/si/se/bestemme/forandre npcer eller en npc's situasjon i spillet...

f.eks hvis jeg er Arch-mage i mages guild...og jeg hører om/har bevis på/ ser/ eller liker noen spesielt godt i guildet eller sånn.. så kan jeg forfremme den npcen eller at jeg kan omvendt banne fra guildet.... eller invite folk til guildet basert på min rang i hvilket som helst guild

jeg kunne også likt og sett at man må jobbe reelt på et hvis når man trener med en trainer i spillet....at hvis man skal trene long blade så står han kanskje og sier noe som gjør at du kan bruke et sverd bedre i forholdt til skjoldet eller måten du beveger deg på....osv ikke bare at du ser en blå loading stripe om signaliserer at det har gått 1 eller 2 timer i ingame tid...også ........hmmm japp der hadde jeg visst lært en masse om lockpicking....hva gjorde jeg?

altså noen mere virkelighetsnære ting som likevel er fint flettet med den fantasi verdenen det skal være...

jeg blir også litt trist hvis jeg ser bethesda bruker direkte quest ideer eller story ideer fra tidligere elder scrolls i oblivion.... det går bra men det vil gi meg en følelse av mangel på ideer...men jeg tror ikke tes og bethesda svikter på den fronten! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle ønske at man hadde mange valg i samtaler, f.eks:

En vakt sier "Nei, jeg slipper deg ikke inn her, du!"

Du får da alternativene:

-"Å, gjør jeg ikke det? *ta opp sverdet og se skikkelig farlig ut*"

-"Vil en liten bunke med penger endre på svaret ditt?"

-"Ok, da. Jeg får vel bare gå."

Noe sånt, altså. Som i NwN. :D

Skrevet

Hmm, det er en ting jeg kom på nå.

Hvordan blir det med rustniner/klær på female og male characters i spillet? Mener å huske at det kun var mannlige rustninger i morrowind. Hvis det er forskjellige rustninger, vil en rustning for en mann bli til en kvinnerustning om du putter den på en femal char (npc eller deg selv)?

Skrevet
Trainers er fjernet, så man kan ikke fast-traine i Oblivion. (mener jeg å ha lest)

5744868[/snapback]

Thank god. Og for dere som lurer på hvordan det blir å trene opp en skill fra lvl 5 - frykt ikke, du blir bedre når du feiler også. I Oblivion lærer man av sine feil! :yes:

Jeg ønsker at man treffer på hvert eneste slag, og ikke bommer på folk som i Morrowind.

5744998[/snapback]

Man treffer hvis den ser ut til å treffe ja, men det er ikke sikkert at man gjør noe særlig skade i det hele tatt hvis du ikke er god med våpenet.

Hmm, det er en ting jeg kom på nå.

Hvordan blir det med rustniner/klær på female og male characters i spillet? Mener å huske at det kun var mannlige rustninger i morrowind. Hvis det er forskjellige rustninger, vil en rustning for en mann bli til en kvinnerustning om du putter den på en femal char (npc eller deg selv)?

5745573[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at rustninger vil se kvinnelige ut når du tar dem på kvinner.

Skrevet (endret)
Jeg ønsker at man treffer på hvert eneste slag, og ikke bommer på folk som i Morrowind.

5744998[/snapback]

Du treffer på hvert slag på Oblivion. Høyere skill betyr "bare" mer damage.

Du får da alternativene:

5745386[/snapback]

Du kan jo det i Oblivion.

-"Å, gjør jeg ikke det? *ta opp sverdet og se skikkelig farlig ut*" <- Du trykker på Goodbye, drar frem sverdet og ser skikkelig farlig ut.

-"Vil en liten bunke med penger endre på svaret ditt?" <- Du trykker på Goodbye, drar frem en bunke med penger (Bribe) og det kan endre på svaret hvis du har høy personality skill.

-"Ok, da. Jeg får vel bare gå." <- Trykk Goodbye, gå.

Endret av xantir`
Skrevet (endret)

Du får da alternativene:

5745386[/snapback]

Du kan jo det i Oblivion.

-"Å, gjør jeg ikke det? *ta opp sverdet og se skikkelig farlig ut*" <- Du trykker på Goodbye, drar frem sverdet og ser skikkelig farlig ut.

-"Vil en liten bunke med penger endre på svaret ditt?" <- Du trykker på Goodbye, drar frem en bunke med penger (Bribe) og det kan endre på svaret hvis du har høy personality skill.

-"Ok, da. Jeg får vel bare gå." <- Trykk Goodbye, gå.

5747662[/snapback]

Eller:

-"Å, gjør jeg ikke det? *ta opp sverdet og se skikkelig farlig ut*" --> Velg "Persuade", trykk på "Threaten" (heter noe annet, men dog).

-"Vil en liten bunke med penger endre på svaret ditt?" --> Velg "persuade", trykk på "Bribe"

-"Ok, da. Jeg får vel bare gå." --> Trykk på "Goodbye".

Edit: Slik virket det i Morrowind. Oblivion vil ha et noe annerledes system for overtaling, men du kommer ingen vei ved å trykke "Goodbye" og ta sverdet ut av sliren.

Endret av MiSP
Skrevet

Fast travel!

Vet at det kommer da men det er jeg glad for :w00t: (blir nok nyttig når man kjenner Cyrodiil inn og ut)

Men jeg tror nok neppe at jeg kommer til å bruke det mye på min første karakter!

Skrevet (endret)

Jeg håper at spillet gir deg en fyldig "verktøykasse" med spells! Tviler vel på at Oblivion får like stort utvalg som f.eks Neverwinter Nights har av spells; håper bare det er en del variasjon utenfor "standard-formlene" (dvs ildkuler og sånt) :)

Endret av thomanil
Skrevet

Du får da alternativene:

5745386[/snapback]

Det minnet meg om Ports of Call når du får tilbud om å smugle...

Skrevet

Det var jo ikke slik i morrowind at du bare kunne persuade folk hele tiden. Noen ganger kom det goodbye midt i samtalen og man hadde ikke noe annet valg.

Skrevet
Det var jo ikke slik i morrowind at du bare kunne persuade folk hele tiden. Noen ganger kom det goodbye midt i samtalen og man hadde ikke noe annet valg.

5749450[/snapback]

Det var ofte fordi at du hadde fornærmet dem så blodig at de gikk til angrep på deg. Ellers opptrer dette bare i forbindelse med quests, hvor det av åpenbare grunner (man må se det an i hvert tilfelle) ikke kan gå an å snakke med NPC'en lenger.

Skrevet

Jeg håper det blir mere variasjon i npc gossip og "everyday talk"

i morrowind var det ca 5 replikker til hvert av folkeslagene som ble sagt forskjellig i forhold til hvor godt de likte deg....og uansett hva som hadde skjedd så glemte de allt og sa bestandig det samme.... man kunne komme med nye klær...drept noen i samme rom... men så lenge man betalte en latterlig sum på 300 gp for drap ....40 gp drapsforsøk og 120 for stjeling ....latterlig.....latterlig...

drømmen hadde også vært at hvis man foreksempel.... jeg husker da jeg ble knight of the imperial dragon... i morrowind så kunne man gå til en vanlig trooper...og han kunne si "why are you not at your post" eller en vanlig knight...eller hvilken som helst rang og de behandlet deg som du nesten ikke var medlem av guildet en gang....

håper at man kan gå forbi guild members og de refererer til rangen din og saluderer deg proporsjonalt med den rangen du har osv.... som f.eks

"yes sir!" og går opp i rett foran deg :) glise

eller "good morning conjurer"....hvis man har den rangen i mages guild f.eks...

håper også at de gjør noe sånn at folk bruker navnet ditt...i dialog ikke i tale...det tror jeg ikke er mulig

Skrevet
Jeg håper at spillet gir deg en fyldig "verktøykasse" med spells! Tviler vel på at Oblivion får like stort utvalg som f.eks Neverwinter Nights har av spells; håper bare det er en del variasjon utenfor "standard-formlene" (dvs ildkuler og sånt) :)

5748524[/snapback]

Er med et digert construction set der du kan lage masse mods(hus,nye dungeons, byer, modifisere våpen/amor, lage ny spells. Alt mulig).

Skrevet

Blanding av fengsel og bøter. Si at du bare har 200 gold og du har drept noen, da kan du kjøpe dager av straffen din, så slipper du å miste så mye skills...

Skrevet

er det forresten noen som vet om det er noen nye guild eller factions i oblivion?

håper bethesda har mange hemmeligheter in storage for oss alle til glede for spill utforskingen!

(noe jeg tror de klarer) :D

Skrevet
Jeg fikk en god ide! At man velger en dag/dato å ha bursdag på, så fikk man gaver/penger av venner. :D

5750755[/snapback]

Usaklig?? ^^

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...