Gå til innhold

veldig mye lagg når jeg spiller

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heihei, i det siste har jeg lagga sykt på WoW, får sånn 3-4 sec delay per ability.

Jeg har ingen andre programmer oppe enn WoW, jeg har 10/10MB linje, å ligger oppe i 5k MS noen ganger :S

Jeg logger inn, har normal MS, rundt 40-50, etter noen minutter er den oppi 5k :S

Noen som vet hva dette kommer av?

Endret av Amaran
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet

Ofte opplever jeg dette når det har kommet en ny patch og alle addons er "out of date".

Mange addons som gjør at det blir "laggete" også.

Test en runde uten noen addons så avkrefter du eller bekrefter om det kan være dine addons.

En annen ting kan være full disk, lite plass på disken eller rett og slett en uryddig disk.

Prøv defragmentering og diskclean. Alltid kjekt å gjøre dette til en fast rutine en til to ganger i måneden.

Skrevet

Jeg opplevde det samme før, men vet ikke om det virker for deg. Hos meg måtte jeg bare oppgradere firmwaren på den den trådløse routeren og så virka det som bare juling. Er antakelig bare nyttig hvis du har trådløs router da, hehe.

Skrevet

altså... påvirker Addons min MS? MS har jo noe med nettet å gjøre.

Så, er det noen programmer hvor jeg kan sjekke om det er noe annet som bruker av linja mi?

Takk

Skrevet

takk for svar, men for å si det sånn, det er ikke FPS`en som er problemet.

Altså, laggen, vis jeg for eks charger en player(er warrior) så tar d sånn 5 sec før jeg charger, når jeg har kommet frem, så bare står jeg og alle andre players rundt meg helt i ro, altså, det er umulig å spille.

Å jeg bruker ikke mange addons.

Jeg tok ITavisen sin speedometer, jeg fikk 135Kbit/s, å jeg har 10/10 MB linje!

Sjer da?

Skrevet

Men uansett burde 135kbit/s vere nok til wow. Du kan prøve dette, gjorde underverker for meg en gang.

quote wow tec-suport:

Network Card Configuration

If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection:

(please check with your Network Administrator before making any changes)

To access your Network configuration settings:

Go to Start and choose Control Panel

If in Category view, please click on Network and Internet Connections

Open Network Connections

Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties

Click on Configure and go to the Advanced tab

Different network cards have different options on this screen:

Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming

Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex

(the exact wording of this option may vary)

Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network.

Set the Optimize for option to Throughput

Click OK

Note: This may cause your Connection to disconnect temporarily: Restarting the computer will usually resolve this.

If you are still disconnected, readjust the Connection Type settings.

Router Issues

Skrevet
Men uansett burde 135kbit/s vere nok til wow. Du kan prøve dette, gjorde underverker for meg en gang.

quote wow tec-suport:

Network Card Configuration

If you continue to have these problems then you will need to adjust the configuration of your network connection:

(please check with your Network Administrator before making any changes)

To access your Network configuration settings:

Go to Start and choose Control Panel

If in Category view, please click on Network and Internet Connections

Open Network Connections

Right click on your network adapter used to connect to the internet and go to Properties

Click on Configure and go to the Advanced tab

Different network cards have different options on this screen:

Disable any option labeled Checksum Offload (RX and TX) or Hardware Checksumming

Set the option called Connection Type, Speed and Duplex Settings or Media Type to Force 100 Full Duplex

(the exact wording of this option may vary)

Note: You may need to select Force 10 Full Duplex for an older network.

Set the Optimize for option to Throughput

Click OK

Note: This may cause your Connection to disconnect temporarily: Restarting the computer will usually resolve this.

If you are still disconnected, readjust the Connection Type settings.

Router Issues

5745722[/snapback]

Takker for svar :D tester nå^^

Skrevet
Noen addons bruker faktisk båndbredde også, så nå vet du det :)

5747272[/snapback]

hmm, men, jeg har aldri hatt dette probleme før, d skjedde for noen dager siden :S jeg har sjekka for spyware etc, fått fjerna alt.

jeg har ikke så mange addons, men jeg har ikke fått flere heller, å d har funka helt ok før. Lå på ca 40-50 MS, nå ligger jeg på rundt 5k :S

Skrevet (endret)

jeg har samme problemet.. bruker cosmos da:/ kan det ha mye og si? når jeg bruker trådløs lagger det heftig til tider og med nettverkskabler lagger det ikke:/

speedometertesten viste Nedlastingshastighet: 1414 kbit/s

Endret av ThaAntihero
Skrevet
jeg har samme problemet.. bruker cosmos da:/ kan det ha mye og si? når jeg bruker trådløs lagger det heftig til tider og med nettverkskabler lagger det ikke:/

speedometertesten viste Nedlastingshastighet: 1414 kbit/s

5749342[/snapback]

Jeg bruker kabel, og har 10/10MB linje.

tok speedometer testen og fikk 136Kbit/sec.. eeeh? :S

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...