Gå til innhold

X3-Reunion. Trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har lasta ned demoen til X3-Reunion og spilte i ca 10-12 minutter før jeg stakk tilbake og kjeda meg i World of Warcraft.

Grunnen var vel blant annet rimelig høy læringskurve og mye jeg følte jeg ikke fikk svar på i introen. :blush:

For at jeg skal gidde å kjøpe dette spillet i fullversjon, må det være en annen slags måte å styre greiene på. Er det mulig å spille spillet mer som i Homeworld stil? Ikke "FPS" slik det var i demoen, men mer som kommandør der jeg kjøper skip, og ordner ting "ovenfra"?

Videoannonse
Annonse

hehe..lastet ned denne demoen i dag jeg og.

det hele var ganske forvirrende og snodig til og begynne med. den introen vi får på begynnelsen forklarer heller lite. men dette er det jeg har funnet ut av så langt.. jeg begynner med 3 skip og en stasjon. et lite kampskip, et stort kampskip og et lasteskip. stasjonen jeg får i begynnelsen lager noe computer greier, noe som lages av noe som en kan få tak i på asteroider. lasteskipet kan brukes for å få tak i dette, men ikke spør meg hvordan.

styringen er relativt enkel når en vet hva man styrer med.

x og z styrer throttle, musa til å styre, og a d til å strafe. når du skal docke med en stasjon på du trykke com knappen og be om tilatelse, så styrer du mot den grønne dotten.

noen som vet hvordan en fort kan tjene penger i dette spillet?

savner muligheten til og save, siden spillet avsluttes om en dør, og man må begynne helt på nytt.

Ja, du har kommet litt lengre en meg. Jeg fløy rundt litt, og banket noen aliens som kom. Ellers klarte jeg å docke hos det største skipet som var i nærheten, der kunne jeg selge og kjøpe noe greier jeg ikke skjønte hva var.

Det jeg tiltrekkes av i dette spillet er størrelsen, mulighetene og ikke minst det visuelle. Tanken på å lete i verdensrommet, oppdage nye raser, planeter, handle/stjele teknologi og skip må være skikkelig gøy. (Jeg er hardcore Babylon-5 fan, der var det noen sånne far-out episoder der vi får se fremmede raser med totalt anerledes teknologi som bare gir fler spørsmål)

Det jeg savner er muligheten til å få litt mer strategisk overblikk, og litt mindre first person shooter om du skjønner hva jeg mener. Altså litt mer strategispill, men jeg begynner å tvile, siden du spiller en person.

Handel er en veldig stor del av X3, og mye av dette må du gjøre selv i starten av spillet. Etter hvert får du penger og da kan du kjøpe flere skip og ustyre de for automatisk handel. Et stort utvalg av fabrikker kan også kjøpes.

Du kan spille med "storyline" eller uten, uansett blir det en del handel. Det er veldig mange sektorer å utforske, og farlige aliens og pirater som angriper.

Ved å drive handel eller gjøre oppdrag for andre siviliasjoner stiger du i rang hos den sivilisajonen, og får tilgang til bedre skip og utstyr.

Utover i spillet kan du nærmest styre hele flåter og invadere andre sektorer.

Det er ivertfall et utrolig spennende spill, selv om læringskurven er lang og bratt. Spillet er nærmest evigvarende.

X3 forum gir deg mange svar og mye hjelp og tips til hvordan ting fungerer i spillet. Du må nesten prøve deg fram med en og en ting. Jeg er fremdeles en nybegynner selv om jeg har spilt et par titalls timer, og prøver å lære meg en og en ny ting. Det beste er at du ikke har det travelt i spillet. Det er ingen tidspress på å følge mainquesten, du gjør et oppdrag når det passer deg.

X3 krever mye, men det er et utrolig fengslende spill, noe den flotte grafikken bare forsterker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...