Gå til innhold

hva ville dere anbefalt?


Anbefalte innlegg

Halloen!

 

Vurderer å kjøpe ny pc. Tenker ikke pris foreløpig, men den skal brukes til dette:

*internett/e-post

*office

*ripping av mp3/dvd

*avspilling av mp3

*redigering av video fra digitalt videokamera

 

Er opptatt av lydkvalitet, ønsker et lydkort som har digitalutgang. Hvor mye penger ville dere brukt på en pc til slikt bruk? Og burde jeg vente til Windows Vista kommer? Finnes det komplette pakker med skjerm, hadde det vært flott med tips! :p

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å vente på vista er liten vits syntes jeg. utifra ditt bruksommråde ville jeg satset på en kraftig prosessor alla amd643500, intel 640 3.2ghz siden disse to yter ca like godt til både video og mp3 encoding. minst 1024mb ram. en dual core prosessor er ikke å forakte....... når det gjelder lydkort legger jeg selv veldig stor vekt på det, her vil jeg anbefale et kort med PCI formfaktor. terratc er kjent for å lage gode proffkort, creative har også en del gode. finn et du tror passer din prisklasse og søk etter tester på de. kort med digital inngang er som regel kort som har en ekstern boks eller 5.4' brønn panel. står som regel i spesifikasjonene om det har digi port.

 

finnes drøssevis med pakker, men er er det viktig å vite at elkjøp og ekspert ikke er rette stedet å lete. se heller på komplett eller kanskje mamoz. er trist, men en pakkepc med bra lydkort kan være vanskelig å oppdrive. et alternativ er jo å kjøpe en pakkepc og et lydkort i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...