Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Snodig feil ved installering av skjermkort


Anbefalte innlegg

Mitt gamle Leadtek 6600GT kort tok kvelden for litt siden og fikk et nytt på garanti. Det morsomme med dette var når jeg installerte det igjen (brukte et ti4600 i mellomtiden) og startet opp stinket det svidd som fy og maskinen skrudde seg av etter litt.

 

Great! Tenker jeg, et doa skjermkort. Så jeg peller ut kortet igjen og setter inn det gamle kortet mitt. Maskinen reagerer ikke.. Reset'er bios. Ingen reaksjon. Power indikatorer på hovedkortet lyser frem til jeg trykker på power knappen da blinker den intenst uten at noe mer skjer. Lot maskinen stå uten strøm en times tid for å så prøve igjen. Da starter den men får ikke bilde samt at den indikerer på D-LED panelet at noe er feil, jeg hadde ikke manualen til mitt kort men fant en på nett til et annet kort som sier at feilen enten er Decompressing BIOS image to RAM for fast booting. eller Initializing Hard Drive Controller This will initialize IDE drive and controller. Er ikke 100% sikkert at dette er riktig for mitt kort da manualen hørte til et annet kort.

 

Uansett så pakket jeg jo ned det nye skjermkortet i posen sin, pakket det ut igjen uten at det luktet svidd av dette nå, satte det i min maskin nr 2 og fyrte opp. Maskinen starter opp som vanlig og alt ser ut til å fungere. Men så kommer det masse bugs (typisk feil som viser seg når man har overklokket altfor altfor mye) deretter låser maskina seg. Så kortet har bevist at det er defekt, men at det ikke var det som luktet brent.

 

Tok av kjølerene på prosessorene for å se på prosessorene,, de var helt fine. 100% kontakt mot kjølerne.

 

Sitter igjen med 3 ting. Strømforsyner, RAM, hovedkort. Litt rart om det er strømforsyneren da den starter maskinen innimellom.

 

Noen som har tips her.

 

Hovedkortet er forøvrig et MSI K7D MASTER

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...