Lars_Olav_N Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 (endret) Jeg har et problem med at hver gang jeg starter å laste ned noe med BitComet torrent klient så mister jeg summetonen på Ip-telefonien min. Jeg bruker Grandstream Handytone 486 IP-Telefoni adapter fra TelevoIP. Har prøvd nå å kjøre de to ut fra en router, altså at iptelefoni adapteret og maskinen har hver sin utgang fra routern, men det funker fortsatt ikke. Er det noen som har en anelse om hva dette kan være? Endret 12. mars 2006 av Lars_Olav_N
Chevelle Skrevet 9. mars 2006 Skrevet 9. mars 2006 Gikk for litt siden over til IP telefon jeg også. Hadde store problemer til og begynne med. Måtte til slutt få nytt modem fra Telenor med router. Det viste seg att den routerern jeg hadde ikke ville funke sammen med IP telefonen. Fikk bare lyd i telefonen en vei. Har du mulighet så test med en annen router og se om det kan hjelpe. Eneste jeg ikke er helt fornøyd med er att når jeg laster ned på max hastighet så hakker det i telefonen.
Lars_Olav_N Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Skrevet 9. mars 2006 Har begrenset uploaden min, og har 2 Mbit opp så det skulle ikke være noe problem tror jeg... Ellers så virket telefonen med routern med en gang jeg monterte, men ble død når jeg startet nedlasting. Ellers så lurer jeg også på hvordan jeg får kontakt med adapteret fra Pc'en når det er koblet gjennom routern. Standard IP'en som jeg fikk kontakt med før virker ikke lenger. Derfor får jeg ikke kommet inn på Adapter og startet det på nytt...
Lars_Olav_N Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 Har nå funnet ut at samme hva slag filer jeg laster ned så brytes IP-telefonen. Har dette noe å si for hva som kan være problemt? Fryktelig frustrenede:(
Chevelle Skrevet 10. mars 2006 Skrevet 10. mars 2006 Har du testet en annen router for og se om det kan hjelpe.
Lars_Olav_N Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Skrevet 10. mars 2006 Har du testet en annen router for og se om det kan hjelpe. 5733639[/snapback] Ja, har testet det også, uten at det hjalp...
Lars_Olav_N Skrevet 12. mars 2006 Forfatter Skrevet 12. mars 2006 Jeg har nå prøvd ut en del mer og fått definert problemet enda tydeligere: Når jeg begynner en nedlasting har jeg fortsatt summetone en liten stund. Det virker da å ringe til meg, men ingen hører hverandre. Jeg får ikke ringt ut selv om jeg har summetone. Etter en liten stund så begynner adapteret å blinke, og selv om jeg kutter ut nedlasting og restarter slik som det var da det funket, fortsetter adapteret å blinke. Jeg må koble om uten routern og sette adapteret først for at det skal virke igjen. Hvis jeg starter en nedlasting igjen da uten at routern er koblet til, får jeg samme problemet. Begynner å tro at det må være noe galt med adapteret mitt. Har også spurt på TelevoIP brukerforum om noen har vært borti noe lignende, men har heller ikke der funnet noe. Er det noen som har andre IP-telefoni tilbydere som har vært borti tilsvarende problem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå