Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil ZyXel P660RU-T3_T7


Anbefalte innlegg

Har en ZyXel P660RU-T3_T7 med 1376/448 linje fra ngt, firmware versjon 3.40. Routeren er ekstremt ustabil når det er litt last på linja. Det er sjelden den har oppetid på + 1 time iflg. (Menu 24.1 - System Maintenance - Status). CPU load ligger rundt 50%, noe som virker mye iom. at den skal takle mye raskere linje.

 

Noen tips til hvordan jeg kan få den stabil? Begge netopiane jeg hadde tidligere fungerte knirkefritt. Har klaget til NGT, men der tar det vinter og vår før man får svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme her, samme leverandør, samme ruter og samme problem

 

Finnes det foresten program som kan sette opp en oversikt over hvor lenge ruteren er oppe ved x% CPU load eller x Kb/s nedlastningshastighet eller noe i den duren?

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar

da er det bare for meg å bekrefte at jeg har det samme problemet...

 

fikk nettopp ADSL2+ og må restarte ZyXel ruteren sånn ca. hele tiden... :dontgetit:

 

dvs. bare skru den av og på, så er nettet oppe igjen...

 

har klagt denne feilen inn til NGT, men etter 2-3 telefoner, med 30-40 minutter kø så synker motivasjonen for å ringe dem igjen... heheh

 

vi ser det ann litt ja... men det blir sikkert ikke bedre

 

EDIT: Ooops, mitt modem heter Zyxel P-660RU-t3 ADSL.

Endret av HeAtHeN
Lenke til kommentar

Var i kontakt med NGT idag, 45 minutter venting, og to minutter snakking senere så sa han at han skulle sende meg en ny ruter av en annen type. Håper den virker bedre :)

 

En liten edit:

Det virket som han hadde tenkt å sende meg en av samme typen intill jeg nevnete at jeg hadde sett at endel andre også hadde samme problemet. Da virket det som han slo over på en annen type. Ett lite tips om dere har lyst på ett annet merke.

Endret av teaspoon
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...