Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Freewave eller Tafjord Mimer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei det er ikke korrekt at det kun er mulighet for kun 1PC sammen med abbonemang hos Tafjord Mimer / adsl.no .

 

Routeren de leverer er nå Zyxel 660RU-T3 og denne har en ethernetkontakt og vil man utvide så får man henge på en switch eller eventuelt en god router .

 

Mimer begynner bli noe store og driver en litt tvilsom praksis i salgsleddene men det er ikke dermed grunnlag for å si de er ett dårlig valg . Og siden jeg først er igang vil jeg legge til at dette er en av de første og muligens den siste gangen jeg offenlig skryter av de om man ikke tenker på at de faktisk gir deg fast ip .

Lenke til kommentar

Men det er en ting som Mimer ikke akkurat sier men som de selv har bekreftet og det er at om kunden etter 12mnd ikke gidder mere ut av en avtaletid på f.eks 24mnd så vil de respektere dette og la kunden gå ut fra avtalen da loven sier at man ikke kan ha "bindingstid" som overstiger 12mnd.

 

Men jeg har hørt om det @la7dfa sier at man må ta ny avtaletid som det kalles nå om dagen . Men jeg kan ikke bekrefte dette .

Lenke til kommentar

Men det virker som det er mye mas med Tafjord Mimer, og de har heller ikke svart på en mail jeg sendte i går. Litt treg kundebehandling der. Freewave svarte på under en time.

 

Freewave har gått god for at jeg kan få Internet fra dere og jeg kan bruke mitt nåværende ADSL modem så alt ser klart ut derfra. Det eneste problemet er 100 kbit/s tregere opplasting :(

 

Flere kommentarer før jeg gjør er valg?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Mimer skriver så fint på siden sin at det er inkludert trådløst i den nye vood routern. Men leiter du litt så kjem du fram til at det koster 500 nkr og få aktivert trådløsen. Du har ikkje tilgang på conf menyen på routern så man får ikkje gjort alt man måtte ønske med den.

Lenke til kommentar
Mimer skriver så fint på siden sin at det er inkludert trådløst i den nye vood routern. Men leiter du litt så kjem du fram til at det koster 500 nkr og få aktivert trådløsen. Du har ikkje tilgang på conf menyen på routern så man får ikkje gjort alt man måtte ønske med den.

6745891[/snapback]

 

Hmm

Ingen problem å komme inn på Routeren (vood)

 

Oppsettet litt annerledes enn på den gamle, men etter litt forsking går det bra.

(jeg har klart å klusse det til en gang)

 

Support er blitt litt vanskelig, de svarer ikke på tlf etc. De lider vel av for mange kunder og lav bemanning. Raskeste er det å oppsøke kontoret deres, hvis man bor i Ålesund.

Intet galt å si om hjelpen der da...

 

Kjetil

Lenke til kommentar

 

Hmm

Ingen problem å komme inn på Routeren (vood)

Kjetil

6764795[/snapback]

 

 

Inn på admin eller inn på conf menyen??

 

Du kan kome inn på conf menyen før modemet kobles på nettet, etter at det er blitt koblet til vil det bli lastet ned en ny config fil til modemet som endrer passord på conf menyen.

Lenke til kommentar

 

Hmm

Ingen problem å komme inn på Routeren (vood)

Kjetil

6764795[/snapback]

 

 

Inn på admin eller inn på conf menyen??

 

Du kan kome inn på conf menyen før modemet kobles på nettet, etter at det er blitt koblet til vil det bli lastet ned en ny config fil til modemet som endrer passord på conf menyen.

6767757[/snapback]

 

Ja du har rett, jeg snakker om admin.

Det andre har jeg ikke pjasket med :hmm:

 

Kjetil

Lenke til kommentar

Vel det er i det andre du virkeli har tilgangen på å stille inn ting og ta nytte av routern.

 

Du har muligheter til å aktivere det trådløse aksesspunkte, du kan bruke den som adepter for ip telefoni i stede for en ekstra i tillegg.

 

 

Så håper noen veit noe om korleis man skal skaffe seg dette passordet.

Endret av leffa
Lenke til kommentar

Har mimer selv, og jeg må si at de minner meg litt om NextGenTel. De minner om det i forhold til at hvis du har en forespørsel, et spørsmål, eller noe de må rette opp i, kan du bare drite i å få hjelp. Du får aldri noe svar derfra på epost, og du må møte opp fysisk i Ålesund for i det hele tatt å kunne få svar. Bortsett fra det er Mimer et godt valg.

 

-b-

Lenke til kommentar
einaste ej kan tenke mej han gjorde måtte være å gå inn i conf menyen før det han blei koblet på nettet og endret noe på den der.

6777773[/snapback]

Jeg klarte å rasere oppsettet på routeren :whistle: , og sette den opp igjen fra start.

Klarte ikke å holde meg unna reset knappen...

Da gikk jeg inn i config menyen og rotet rundt.

Jeg vet ikke om det var det jeg satte opp eller om han lastet alt ned fra mimer, men fra å ikke komme på nett til fix ferdig tok det 5 min.

 

KS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...