Gå til innhold

Overklokking av P4 2,8...trenger tips!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Gikk nylig til innkjøp av disse: https://prisguiden.no/product.php?product_id=38636

 

Får disse brikkene til å kjøre på 240Mhz(default 250Mhz) rett ut ifra esken.

Jeg prøvde å få de opp i oppgitt hastighet,men da fikk jeg svart skjerm. :cry:

Dette UTEN at jeg har justert volt på cpu.

Er det nå jeg skal skru opp litt volt på cpu og evt. med hvor mye?

 

Sjekk profil for spesifikasjoner.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Burde du kansje sjekke tempen på cpu. Tror i allefall hk skulle klare godt over 250fsb.

 

Du kan jo også prøve å stille opp volten et par trinn i bios og se om det hjelper. Vet ikke hvor mye volt den cpu'en tåler, men skulle nok kunne tåler litt over standard.

Lenke til kommentar

Hvilket HK, CPU familie, Chipset er det snakk om?

 

Edit: OOps, overså "se profil for specs" :blush:

Mener at det hovedkortet tåler 250Fsb ganske bra men du kan jo sikkert stille ned Fsb litt å stille Multiplier opp..

Endret av techs
Lenke til kommentar

Har en vanlig 2.8C,så multiplier er låst.

Jeg har kjørt stabilt i flere dager på 3.21Ghz......Fsb er da på 230.Temeraturen på cpu`en ligger opptil 45 grader under flere timer spilling.Har luftkjøling som går på laveste hastighet. (koblet til en Sunbeam Rheostat viftestyring)

 

Jeg har ikke justert volt på noen ting,klasket brikkene inn og begynte å pumpe fsb.

 

Siden jeg kjører kun med 230 i FSB,så lurer jeg på om jeg kan senke timings`en på brikkene? Noen som har erfaring med det?

 

Takker for svar :thumbup:

 

Mvh

Lenke til kommentar

Min 2.8 klarer også 3.2 GHz på standard spenning (1.525V). For å kjøre 3.5 GHz (med 250 MHz FSB) som jeg kjører nå, må jeg stille spenningen opp til 1.6125V før det blir stabilt. For å klare 3.6 GHz må jeg helt opp i 1.67V, men da blir varme et problem siden jeg bare kjøler med luft (Zalman CNPS7000AlCu-kjøler). Men 3.5 GHz er en god nok overklokking for meg. Siden jeg bare har PC3200-minne, må jeg sette minnedivider til 5:4, da kjører jeg minnet på standard hastighet (400 MHz), det klarer ikke 500 MHz.

 

Om du vil klokke videre kan du slakke av på timings, eller sett minnedivideren ned. Evt. øke spenning på minnet og se om det følger med til 250 MHz FSB og videre opp. Det skal det nok siden det er PC4000-minne.

Lenke til kommentar

disse prosessorene suger en del watt når man overklokker dem...en liten/ustabil strømforsyning kan hindre overklokking...

 

min P4 2.8c gikk til 3,05 med q-tec 400w og til 3,28 med FSP 400w da var det strømforsyningen på hovedkortet som var begrensningen...regner jeg med da, temp på mosfets(?) var på 96grader... :D sisoft sandra rapporterte et strømforbruk på 138w, standard er 75 eller 80w...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...