Gå til innhold

Windows XP 64bit versjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har sett at komplett.no har en windows XP 64bit versjon, men den er på engelsk. Er det noen måte å gjøre det om til norsk etter at du installerer den og hva er forskjellen? Vil du merke forskjell i ytelse og sånt? Jeg skjønner ikke helt hvorfor det ble laget en.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nå tenkte jeg på forskjellen mellomg 32bit windows xp og 64bit windows xp.

5717990[/snapback]

64bit Windows har nyere kjerne, er raskere og støtter mer minne. Ulempene er noen driverproblem.
Skrevet
Hva bruker folk nå til dags da?

Burde de med nye systemer går for 64bit'n?

5718099[/snapback]

Hvis du får tak i drivere til alle enheter du har tilkoblet pcen din (skrivere, scannere og lignende) og skal ha Windows XP så sier jeg ja!
Skrevet

..er det veldig vanskelig å få tak i drivere da?

Men, nå når Vista kommer om en liten stund, vil XP 64bit gå "ut" da, eller?

Skrevet

De fleste kommer til å bruke XP i flere år etter at Vista kommer. å flytte folk over på en ny plattform tar tid.

Vista vil ikke på noen måte bumpe ut XP pro 64-bit når det kommer.

Skrevet

Jeg har en ordre liggende hos NetShop, som mye mulig kommer til å bli ferdigbygget på Mandag (tidligst fredag, men lite trolig).. På den ordren ligger Win XP Pro NO OEM (ikke 64bit -versjonen).. Burde jeg gjøre et bytte?

Takk for svar! :)

Skrevet
..er det veldig vanskelig å få tak i drivere da?

Men, nå når Vista kommer om en liten stund, vil XP 64bit gå "ut" da, eller?

5718588[/snapback]

For skjermkort, hovedkort og lignende er det nesten ingen problem med drivere. Men en del produsenter av scannere og skrivere gir blaffen i å lage 64bits drivere. Når Vista kommer vil det komme en del slike drivere, og hvis driverene til Vista er bakoverkompatible, så vil dette problemet forsvinne.
Skrevet

Ikke? ..hmm.. Men, hvis 64bit'n er bedre da? Men, problemet ligger altså at det ikke finnes drivere til alt? Eller.. Men, det kommer vel.. Eller?

Skrevet
Ikke? ..hmm.. Men, hvis 64bit'n er bedre da? Men, problemet ligger altså at det ikke finnes drivere til alt? Eller.. Men, det kommer vel.. Eller?

5722696[/snapback]

Det største problemet med 64bits XP er drivere, men det er ikke så veldig stort. En del drivere vil nok komme. Men jeg anbefaler at du sender epost til produsentene av eventuelle enheter det ikke finnes 64bits drivere til, for da vil de forhåpentlig vis forstå at kundene vil ha det. Flere produsenter påstår fortsatt at 64bits XP er bare en prøveversjon, og gidder derfor ikke å lage drivere. Men som sagt, dette er ikke noe enormt problem.
Skrevet

Okei.. hmm.. Er det noen spesieller drivere som er vanskelig å få tak i da? Eller er det mer til "sære ting".. Hvordan forklare..

Finnes det drivere for skjermkort og lydkort og andre "nødvendige" ting, men så mangler drivere til en eller annen spillkontroller som "ingen" har hørt om, f.eks..

Hva anbefaler du da? Gå for den "nye" 64, eller den andre.. ?

Takk!

Skrevet

drivere til skjermkort og nettverk skal ikke være noe problem. du bestiller ny pc ikek sant? skal jo alltid følge med driver-cd'r til de viktigste komponentene. du kan prøve å ringe inn og spørre om du får med det.

Skrevet

kjøper ny pc ja.. Men det er jo store merker som ATi og SoundBlaster jeg kommer til å bruke så.. De bør vel kanskje ha!? ..men, er kanskje litt redd for de som jeg "ikke kommer på akkurat nå" ..

Men, hva bruker egentlig folket da? Er det mange som bruker 64bit'n?

Skrevet

nå har du gått over til vakling og masing :hrm:

den store majoriteten her bruker nok 32-bit. skal du safe'n bør du gå for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...