Gå til innhold

TES: Størrelse på savegames på morrowind/oblivion

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor fare for at jeg kommer til å spille Oblivion på to maskiner. Lurte derfor på om noen har peiling på størrelse på hvordan savegamesene var på Morrowind. Sikkert greit som et utgangspunkt for Oblivion? Oblivion regner jeg ikke at det er så mange som har fått fatt i hvis de ikke er pirater, så der vet vi jo ingen ting om savegames.

Hvordan var det å flytte savegames på morrowind? Hva var størrelsen og var det noe problem å kopiere dem fra og til en annen pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Mine ligger på rundt 1,5 MB. Jeg har dog ikke kommet noe særlig langt i spillet, vet ikke om det har noe å si. En savegame er bare en eneste fil, den flytter du over og vips, så er det gjort.

Endret av MiSP
Skrevet
Mine ligger på rundt 1,5 MB. Jeg har dog ikke kommet noe særlig langt i spillet, vet ikke om det har noe å si. En savegame er bare en eneste fil, den flytter du over og vips, så er det gjort.

5717399[/snapback]

Har nok noe å si hvor langt man har kommet, og hvor mye ting man har osv.. Starta et nytt game for morro, og da lå savegamen på under 1MB. :thumbup:

Skrevet
Hvordan var det å flytte savegames på morrowind? Hva var størrelsen og var det noe problem å kopiere dem fra og til en annen pc?

Å flytte savegames fra en installasjon av Morrowind til en annen, er såre enkelt.

Når man lagrer progresjon i spillet skrives dette til en eneste fil, som man enkelt kan flytte over fra en pc til en annen, for så å spille videre der man slapp.

Størrelsen på mine siste savegames ligger på ca 5500kB, men størrelsen vil variere fra spiller til spiller.

Hvis størrelse mot all formodning skulle være et problem, kan man faktisk redusere størrelsen opp til 7 ganger med å komprimere filene, da de har vist seg å være veldig egnet til dette.

Deretter pakker man dem ganske enkelt opp igjen på den eller de pcene som skal ha saven(e), og plasserer dem i riktig mappe.

Når det gjelder Oblivion, tror jeg ikke at ting vil forandre seg så mye fra i dag.

Jeg regner med at det vil være på samme måte som med de fleste spill (Nemlig at progresjon i spill, samt spillerinformasjon, blir lagret i en eller flere filer som enkelt kan flyttes fra en pc til en annen.)

Noe man må tenke på er at filene antageligvis kommer til å bli noe større en dem i morrowind, fordi det naturligvis vil lagres mer data enn i forgjengeren.

Hvor mye større de blir, kan man bare spekulere i. :)

Skrevet

Ref. innspillene her så bør det vel være en smal sak å få flyttet savegames også på Oblivion.

BTW

Blir veldig spennende å se hvor fornøyd folk er med spillet i forhold til bugs og performance. Kommer vel kjapt noen patcher :hmm:

Skrevet (endret)
Blir veldig spennende å se hvor fornøyd folk er med spillet i forhold til bugs og performance. Kommer vel kjapt noen patcher  :hmm:

5718253[/snapback]

Så lenge det ikke blir som blant annet Black & White 2 og X³: Reunion, at det kommer en patch rett etter release på over 100 MB som ikke er kompatibel med gamle savegames. Jeg håper det var dette utsettelsen av spillet tok fokus på å unngå.

Endret av MiSP
Skrevet
Blir veldig spennende å se hvor fornøyd folk er med spillet i forhold til bugs og performance. Kommer vel kjapt noen patcher  :hmm:

Så lenge det ikke blir som blant annet Black & White 2 og X³: Reunion, at det kommer en patch rett etter release på over 100 MB som ikke er kompatibel med gamle savegames. Jeg håper det var dette utsettelsen av spillet tok fokus på å unngå.

Noe slikt ville jo være å regelrett skyte av seg foten, for Bethesda Softworks.

Spillet har jo vert gjennom massiv testing, og jeg velger å tro at de mest alvorlige feilene i spillet er rettet opp på.

Det vil nok allikevel slippes patcher etter spillet har blitt sluppet, da det nesten alltid er noe å rette på i ettertid.

Med et så omfattende system som RAI er, tror jeg det lett kan oppstå problemer, spesielt i samarbeid med scriptede events.

Jeg tror allikevel ikke at noen store feil har sneket seg inn i den siste builden, da ville nok Bethesda Softworks forhåpentligvis utsatt spillet en gang til.

Ref. innspillene her så bør det vel være en smal sak å få flyttet savegames også på Oblivion.

Jeg kan ikke se at dette skulle bli et problem, sett at vi snakker om en umodifisert utgave av Oblivion.

Det har forekommet diverse feil med savegames i morrowind i sammarbeid med uofisielle mods, men det må man jo nesten forvente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...