Gå til innhold

The Battle for Middle-earth II - Strategitips

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns kartene på 2ern er knøttsmå iforhold til 1ern. Litt usikker på om dette strider mot forumreglene (hvis det gjør det, ikke svar!), men vet noen om det er plasser hvor man får lastet ned større kart? (Lovlig, naturligvis)

Skrevet

Det kommer litt an på kartet,og de jevner seg jo litt ut....Mordor har jo et sykt ``supervåpen``,men personlig synes jeg alvene og menn er best...Elsker bare synet av rohirrim som klipper ned masse orker :D

Skrevet (endret)
går det an å seie kem som er best? for ein noob? er dvergane nåke tess?

5835815[/snapback]

Vil si Elves siden du kan gjøre litt feil med de. Med Mordor og Goblins kan du egentlig ikke gjøre noe feil pga unitene dine er veldig svake i starten.

Men er vel ingen som er "best". Elves har vel en stor fordel med Silverthorne Arrows oppgraderingen. Finnes veldig få spillere som greier å ta ut de :)

Endret av Avean
Skrevet
Elves og Goblins er owerpowered, dvs de er best.

Mordor er mest underpowered av alle, så de er vanskeligst å spille...

5836886[/snapback]

___

Jeg spiller som oftest random, men taper sjeldent med Mordor. Jeg vil heller si at det kommer et lite seierssmil når jeg ser at jeg har fått Mordor :D

Med tre stk attack trolls og litt midlertidig terror med et par troll med hver sin tømmerstokk er spillet vunnet. Det vil si at jeg bygger disse to trollene til 500 stk svært raskt, sender dem avgårde, og bygger opp til tre-fire stk attack trolls mens de river noen fiendelige bygninger. Fungerer så å si alltid.

Skrevet

og hva gjør du når du blir cav rusha i starten fordi orcene dine ikke tåler en dritt? Og hvis du er så heldig å overleve det første rushet har de nesten 100% archers eller heroes når du får troll ut

Skrevet

Som regel bruker jeg tre cave trolls, to utstyrt med kjepper og den tredje som kaster stein. De river enkelt ned et kavaleri, og jeg har hatt mange tropper med bueskyttere mot meg, som trollene lett feier over med tømmerstokken. Frykter jeg kavaleri lar jeg evt. det ene trollet stå igjen i leieren, evt. lager en fjerde - før jeg starter produksjonen av attack trolls. Det er viktig å starte produksjonen av troll raskt som mulig. Jeg bygger helst to slakterier, før jeg lager et trollbur og minst et troll før jeg fortsetter å bygge flere slakterier. Da rekker trollet omtrent akkurat å gjøre seg ferdig i produksjon før jeg kan starte på neste troll. Oppgraderingen til attack trolls gjør jeg sånn crika etter fire slakterier. Det tar ikke mange sekundene å rive motspillers slott med tre attack trolls :p

Skrevet
Men mot en averga spiller blir du cav rusha før du får ut ditt første troll :)

5837992[/snapback]

Jeg tror ikke jeg skal bruke lenger tid før jeg har første troll, sammenlignet med første kavaleri. Jeg må bare teste det. Kommer tilbake seinere med tidsopplysning ;)

Skrevet (endret)

Det tar 1.40 minutter å bygge ferdig kavaleri, fra spillet starter. Troll tar derimot 2.25 minutter. Det vil si at motspiller har 45 sekunder på seg til å finne trollburet og ødelege det :hmm:

Endret av AK47

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...