SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) 1. er d noe poeng med windows 64 når man ikke har noen 64 bit programmer?? 2. er d noen programmer som nyter av 64bit prossesorer som for eksempel 3dsmax, photoshop, autocad, flash mx? 3. blir windows 32bit raskere, mere stabilt på en 64 bit prossesor? vedlig nyskjerrig på hva jeg bør instalere da jeg får en pentium 4 630 å nytt hoved kort i dag. Endret 7. mars 2006 av SpaceCat
SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 noen må da ha litt peiling på hva 64 bit er fornoe eneste jeg har fått med meg er at den er bra for dem som bruker mere enn 4Gig ram men må da være mere enn d men hva?
SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 kom igen lite utolmidig her da maskinen er klar for instalasjon og har både windows xp pro 64bit og windows xp 32bit liggende å vente 50 visninger å ikke noe svar trudde folk her hadde peiling jeg. posten har ligget her i hele dag
SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 kan jo poste noe av d jeg har fått med meg om detta som er svert lite. for dere andre som er innom denne posten en 64 bit possessor klarer å gjøre større regnestykker hørtigere enn en 32 bit prossessor men d vill ikke si den gjør di små regnestykkene fortere en 64bit prossesor er ikke 32bitx32bit, d blir ikke dobbelytelse i en 64bit prossessor en 64bit prossessor klarer å tildele mye større minne (ram) en enn 32bit prossessor her avhenger d av at operativsystemet også er 64bit en 64 bit prossesor er kjappere til tung photo redigering (usikker her om man må bruke et 64bit operativ system) samma gjelder komprimering av filer som vidio til divx å rare og zippe stort mere enn dette vet ikke jeg d jeg trenger info om er om jeg kan dra nytte av 64bit matte prossessen med et 32bit operativ system
DE1 Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Ehh... om jeg hadde skjoent topic og du ikke hadde bumpa den... saa hadde jeg kanskje svart... Edit: Med naermere ettetanke... NEI! Endret 7. mars 2006 av DE1
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) Så mye bumping forårsaket av èn person er det lenge siden jeg har sett. Ikke var emnefeltet forståelig heller. Endret 7. mars 2006 av Agressive
SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 Så mye bumping forårsaket av èn person er det lenge siden jeg har sett.Ikke var emnefeltet forståelig heller. 5717761[/snapback] sorry meg da er ikke bare litt noob på forumet her da men flott dere gjir meg en på trynet med engang jeg gjør en feil så sikker på at jeg får lyst til å spørre eller hjelpe til her på detta forumet litt skuffet over motakelsen
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) "Those who make a scene, gonna get a scene". Poenget her er vel egentlig at du ikke har tålmodighet til å vente til noen svarer. Har du lest retningslinjene for forumet? Ikke bare har du selv fått tråden din off-topic, men den bryter også med retningslinjene. Nå går jeg og setter meg i et mørkt hjørne og kutter meg selv. Endret 7. mars 2006 av Agressive
ChainDoG Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) edit: på grunn av ny informasjon har jeg trukket tilbake en noe useriøs og totalt unødvendige kommentar.. hehe Endret 7. mars 2006 av ChainDoG
chrlod Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) 1. er d noe poeng med windows 64 når man ikke har noen 64 bit programmer?? Egentlig ikke, men operativsystemet (f.eks. windows) blir jo litt raskere. 3. blir windows 32bit raskere, mere stabilt på en 64 bit prossesor? OG d jeg trenger info om er om jeg kan dra nytte av 64bit matte prossessen med et 32bit operativ system Nei, 32-bits operativsystem på en 64-bits prosessor opptrer helt normalt som alle andre 32-bits prosessorer. Det som er med en 64-bits prosessor er at den kan prossessere dobbelt så mange biter samtidig. Dette gir økt ytelse, men ikke dermed sakt det doble. (Er man heldig vil di programmene som drar mest nytte av det kunne ha en økning på opptil 60-70%) Hvis vi tenker oss en rekke biter, kan en 64-bits prosessor sluke unna 64 biter på en gang, mens en 32-bits prosessor "bare" tar 32. Selv om den bare får kommandoer i 32-bit (en rekke på 32 biter) kan den IKKE legge enda en rekke 32-bits kommandoer ved siden av, og prossessere dette samtidig. Håper dette hjalp litt hvertfall. Har nå kjørt Windows x64 i ca. et halvt år og må si jeg er overasket over hvor stabilt det er. Har ikke hatt flere problemer enn med 32-bits Windows. Når det gjeldet programmer har så og si alle programmene jeg har vert borti funket. (bla. Photoshop som trådstarter lurte på) Endret 7. mars 2006 av chrlod
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 (endret) ChainDoG: Men så har emnetittelen blitt endret et par ganger også. Det har seg slik at du ikke så den forrige emnetittelen. Den var noe slik: "noob forum hjelp!!" Endret 7. mars 2006 av Agressive
SpaceCat Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 takker for di svar jeg har fått på di to postene jeg har postet og d var vist feil og gjøre og beklager så mye for min oppsnasenhet og utolmidighet skall vell ikke komme med unskyldinger her men trur dere alla vet hvor utolmodig man kan bli av å sitte foran datan i flere dager å prøve å finne svar har faktisk prøvd å finne svar, jeg har surfet nette i flere dager å lest siste utvei var å spøre men lover d skall ikke skje igen å sier med dette takk for meg
Kadmium Skrevet 7. mars 2006 Skrevet 7. mars 2006 Joda, det går nok greit. Bare fint at vi får noen nye ivrige forumbrukere.
oysfaerg Skrevet 8. mars 2006 Skrevet 8. mars 2006 Spacecat: DU registrerte deg igår, da skulle du ha lest igjennom retningslinjene ett par ganger til før du trykka OK! Spesielt under punktet om bumping av tråder. Prøv også å lage en litt bedre emnetittel neste gang. Tråd stenges
Anbefalte innlegg