Gå til innhold

vurderer kjop av laptop


Fry

Anbefalte innlegg

noen som har noe anbefalninger? bruksomrádet mitt blir vel mest internett, hore pá musikk og se filmer, og litt spilling, harddisk storrelsen bör vaere grei... prisklassen blir 10 000 kroner.. noen med noe anbefalninger noe jeg bör holde meg unna?

 

Edit: önsker ogsá med dvd brenner.. har windows, er mest ute etter kun pc, og et sted med nettbutikk.. ikke fár tung heller, ettersom jeg reiser mye.

Endret av Fry
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter 2 måneder med jakt på en bra bærbar for rundt 10000 så gikk jeg for toshiba m70-144. angrer ikke ett millisekund! kjøpte 1gb ekstra ram til den, å den er rask å stabil :)

har innstallert battlefield 2, far cry og star wars: empire at war på den, å kjører alle de spillene på nesten max på alt av innstillinger!

maskinen fås kjøpt på netshop.no og andre butikker, å på alle butikkene inklusiv produsenten står det at det har ett ati x700 kort med 128mb ram.. dette er feil, da det egentlig har 256 mb dedikert videominne :)

har bare testet den i en uke nå, men så langt vil jeg kunne annbefale den! mye maskin for lite penger.

minnekortleser og blåtann er det også på den :)

toshiba m70-144

ser foresten at på en uke har den gådd fra 10390,- til kr 9690,- kroner !

fan åsså! jeg skulle har ventet til nå med å kjøpe hehe. :p

Lenke til kommentar
etter 2 måneder med jakt på en bra bærbar for rundt 10000 så gikk jeg for toshiba m70-144. angrer ikke ett millisekund! kjøpte 1gb ekstra ram til den, å den er rask å stabil :)

har innstallert battlefield 2, far cry og star wars: empire at war på den, å kjører alle de spillene på nesten max på alt av innstillinger!

maskinen fås kjøpt på netshop.no og andre butikker, å på alle butikkene inklusiv produsenten står det at det har ett ati x700 kort med 128mb ram.. dette er feil, da det egentlig har 256 mb dedikert videominne :)

har bare testet den i en uke nå, men så langt vil jeg kunne annbefale den! mye maskin for lite penger.

minnekortleser og blåtann er det også på den :)

toshiba m70-144

ser foresten at på en uke har den gådd fra 10390,- til kr 9690,- kroner !

fan åsså! jeg skulle har ventet til nå med å kjøpe hehe. :p

5712931[/snapback]

 

Takk fár svar, vet du om det er mulig á kjöpe med större harddisk?

Lenke til kommentar

ja det går jeg sterkt ut ifra.. d som følger med maskinen er en 60gb ata disk. sikkert bare å kjøpe en tilsvarende disk , har ikje skiftet selv, men tror det er enkelt. er luker på undersiden av maskinen for å sette inn mere minne og tilgang til harddisk å trådløst nettverkskort.

 

edit: ble f.. meg usikker på den disken.. eneste infoen jeg fant var at det er en 60gb s.m.a.r.t. disk..

edit 2 : det er s-ata disk i maskinen takk gud for google.com :thumbup:

Endret av lundvegard
Lenke til kommentar

Uten at jeg har sett noe særlig på de linkene du har lagt ut over her vil jeg ha holdt meg unna Packard Bell.

 

MPX har bra maskiner, mye maskin for pengene. Og fleksible med tanke på hv du vil ha i dem.

 

Selv har jeg 2 ibm thinkpad maskiner, en x40 og en t43p. Storfornøyd med begge. Solide stilrene maskiner med mange smarte løsninger. Men en IBM maskin til spill kan fort bli veldig dyr. ;)

 

harddisk kan du i 99,9% av alle maskiner bytte veldig enkelt. Stort sett bare bestille en disk, åpne en luke og dra ut den gammle/Dytte inn den nye. Mindre jobb en på en stasjonær pc som oftest. :)

 

Men jeg hadde definitivt gått for mpx maskin i den prisklassen du jakter. :)

 

Dell har vel også noen modeller med greie grafikkløsninger for spill, men liker ikke dell, alt for mye plast, alien-spaceship-look og rett og slett liten følelse av kvalitet. ;)

 

Btw, liten vekt, stor skjerm og kraftig maskin til spill går ikke helt sammen. Men det er lov å lete. Btw, skrev ikke HW.no noe om en ny ultraportabel asusmaskin med helt syke speks for noen dager siden?

 

Der har du mine erfaringer, meninger og magefølelser, håper det hjelper mer en det forvirrer. :p

Lenke til kommentar
se etter ati x700, 1600, nvidia 7400. 6600, ikke mindre.

 

ikke intel skjermkort , her taper du deg i pc, og ikke vanlig pentium 4, men amd turion- pentium m. sempron. amd

5724656[/snapback]

 

ok ok... jakten fortsetter.. noen av de fem jeg linket til der, du vil andbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...