Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er det noen som vet om et program som kan få mitt Canon 20D til å fungere som et webkamera med uploading til web/internett eller FTP for live sendinger?

 

Det er litt viktig at bildene kan nedskaleres automatisk før upload da minste bildestørrelse til 20D er 1728 x 1152 pixels.

 

Jeg tenker på noe av de samme funksjoner som dette programmet for webkamera:

 

http://www.at32.com/doc/comcampro.htm

 

Haster litt.

 

Takker så mye for nyttige svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er det noen som vet om et program som kan få mitt Canon 20D til å fungere som et webkamera med uploading til web/internett eller FTP for live sendinger?

 

Det er litt viktig at bildene kan nedskaleres automatisk før upload da minste bildestørrelse til 20D er 1728 x 1152 pixels.

 

Jeg tenker på noe av de samme funksjoner som dette programmet for webkamera:

 

http://www.at32.com/doc/comcampro.htm

 

Haster litt.

 

Takker så mye for nyttige svar.

5712276[/snapback]

 

Såvidt jeg vet, så er ikke dette mulig med speilrefleks kamera.

Lenke til kommentar

Skulle fått det til, tror jeg... Med et program som tar bilder med gjevne mellomrom og lagrer dem i en mappe, og en folder action i OS X til å skalere dem og laste dem opp til ftp. Aner ikke hvordan det skulle foregå på windows, da.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen folkens.

Ser ut som det ikke er laget noe slikt enda dessverre.

 

Planen var å bruke dette programmet på den kommende solformørkelsen 29 mars. Men det ser ut til at gode gamle ToUCam må gjøre jobben en stund til :hmm: 2006.....

Lenke til kommentar
Hvis du tar et bilde hver 5. sekund tar du 17280 bilder i døgnet! :p

Det finns jo billige webcam som gjør jobben for rundt 200,- i stedet for å slite ut dslr`en.

5714881[/snapback]

De fleste billig DSLR'ene er testet for 100.000 bilder, er altså ikke mange dagene det kan stå på får det er kjangs for at lukkeren går. Men hvis det er akkurat for bruk i et par timer under en solformørkelse bør det vel gå greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...