Gå til innhold

GeForce 4 TI- hva bør jeg kjøpe?


ostenxx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har allerede fått vanskeligheter med å få de nyeste spillene( MAFIA, GTA3) til å fungere glatt med denne maskina:

 

AMD Athlon Thunderbird 1,2 GHz(klokket til 1,3)

MSI GeForce 4 MX 440

MSI K7T-TURBO hovedkort

640 MB SD-ram 133 MHz Orginal

Creative Soundblaster Live 5.1

Fujitzu 7200 rpm 30 GB harddisk

 

Har merket meg at både grafikkort og prosessor er litt "outdated". Grafikkortet er jo som sagt et MX-kort, og den visuelle kavliteten den serverer i grafikken står jo til prisen på knappe 1000 kroner. Uansett, det var bare en midlertidig løsning.

 

Siden hovedkortet bare takler maksimalt en AMD XP 1800+, ser jeg ikke noen vits i å oppgradere denne. Staser i stedet på å investere noen gryn i ett nytt grafikkort. Vil gjerne slå til med et av GeForce TI-kortene, men er usikker på om det er så lurt å kjøpe TI 4600 siden resten av PC'en ikke akkurat er toppers.

 

Har dere noen formening om dette? Hvilken produsent bør jeg kjøpe, bør jeg, med tanke på resten av komponentene velge et GeForce 3 TI-kort, eller hva?

 

Hva er mest fornuftig??

 

PS: Det må være et directX 8.1-kort, ikke 7.1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

cpu er ikke problemet... tro meg...

 

har samme hovedkort og like mye ram som deg (nesten, har 768), med geforce 4 ti 4400 (asus).... funker kjempebra for meg...

 

 

gpu er derimot ditt problem....

 

 

 

hadde jeg væert deg hadde jeg venta på at radeon 9700 prisene gikk ned, eller venta litt på 9500... da har du supre kort og du ligger litt foran utviklingen i og med at de støtter directx9 og har agp 8x kompitablitet..

 

ellers koster ikke gf 4 ti 4600 allverdens...

 

_________________

Pc-deler tåler mer enn du aner....

det vet jeg... :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: alexio på 2002-09-21 23:27 ]

Lenke til kommentar

Med tanke på fremtiden, ville jeg ikke kjøpt GF3.

 

GF3 holder selvsagt, men kjøper du GF4 så slipper du å kjøpe grafikk-kort neste gang du skal oppgradere PCen din.

 

Jeg kan anbefale GF4-TI4200 XP med 128MB RAM fra Point Of View (extreme power) til 1900 kroner. Dette kortet har raskt minne, noe som er alfa omega for et skjermkort. Link er her: http://www.pointofview-online.com/

 

Sjekk allerede på introen.

 

Ellers har de også et kort som heter GF4 TI-4200SE (special edition) 64MB til 1700 kroner.

 

Med tanke på fremtiden, ville jeg betalt 200 ekstra og kjøpt 128MB-kortet (Extreme Power, XP-kortet) til 1900. Det har ytelse på omtrent TI-4600 nivå :wink:

 

Redigert: Test av 64MB-kortet finner du her: http://www.hardware.no/tester/skjermkort/p...00se/index.html Men 128MB-kortet er selvsagt mye bedre.

 

Jeg har GF3 fra POV selv og har ingenting å klage på.

 

Begge kortene finner du på: http://www.databutikken.com/no/

 

Lykke til med ditt valg av skjermkort.

 

Sveinl.

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-21 23:18 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-21 23:30, skrev ostenXX:

Hva med ATI Radeon 9000 PRO?


 

Mener å ha hørt at det ikke har samme arkitektur som 9700-versjonen.

 

Da lukter det gammel teknologi spør du meg. For all del, kjøp et kort som overlever neste oppgradering.

 

Velger du Extreme Power-kortet fra POV så er uttalse fra produsent "With overclocking you can reach a speed of 310 / 650 Mhz !!!!" Bare se på nettsiden deres.

 

Kortet TI-4600 (ASUS, ukens tilbud, komplett) har bare 290MHz GPU og 600MHz DDR som standard.

 

Velg "sjøl".

 

Sveinl.

 

 

 

_________________

Mine hardwarespesifikasjoner

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Sveinl på 2002-09-21 23:42 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...