Gå til innhold

Hvordan fungerer google?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google rangerer sider etter popularitet fra andre sider.

 

Du kan registrere domenet ditt hos google så det blir indeksert. Men hvor høyt opp på lista du kommer og under sider kommer ann på hvor mange andre som linker til den siden. Så hvis du har innhold som mange andre finner relevant og linker til, vil du komme høyere opp på google sin ranking liste.

 

Eller du kan ta høyde for det du vet nå, og designe forsiden din til å ta høyde for dette og presentere den informasjonen du vil skal være tydelig der.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Om jeg søker på siden min, kommer den som regel opp på topp 10. Men google finner kun hovedsiden...

 

Edit: Hva er google Sitemaps? Hva er det godt for? (har funnet sånn delvis svar på dette)

5708576[/snapback]

 

Sitemap er en oversiktsside over alle sider og undersider på et nettsted. Er greitt for å få oversikt over et nettsted, hvor en kan finne hvilken informasjon osv.

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Om jeg søker på siden min, kommer den som regel opp på topp 10. Men google finner kun hovedsiden...

 

Edit: Hva er google Sitemaps? Hva er det godt for? (har funnet sånn delvis svar på dette)

5708576[/snapback]

 

Sitemap er en oversiktsside over alle sider og undersider på et nettsted. Er greitt for å få oversikt over et nettsted, hvor en kan finne hvilken informasjon osv.

5709464[/snapback]

Jeg mener ikke det. Google Sitemaps er ut ifra det jeg har forstått en mye lettere måte å indeksere siden din til Google. Når en bot kommer over din side, så ser han en viss fil, og da gjennomsøker han hele domenet ditt!

Lenke til kommentar
Om jeg søker på siden min, kommer den som regel opp på topp 10. Men google finner kun hovedsiden...

 

Edit: Hva er google Sitemaps? Hva er det godt for? (har funnet sånn delvis svar på dette)

5708576[/snapback]

 

Sitemap er en oversiktsside over alle sider og undersider på et nettsted. Er greitt for å få oversikt over et nettsted, hvor en kan finne hvilken informasjon osv.

5709464[/snapback]

Jeg mener ikke det. Google Sitemaps er ut ifra det jeg har forstått en mye lettere måte å indeksere siden din til Google. Når en bot kommer over din side, så ser han en viss fil, og da gjennomsøker han hele domenet ditt!

5710684[/snapback]

 

Har jeg aldri hørt om, men det betyr svært lite... uvitende som jeg er.

Men - en robots.txt kan gjøre samme nytten.

Endret av CruellaDeVille
Lenke til kommentar

Google følger alle linkene på siden din og indekserer disse (som regel).

Men vis du f.eks. bruker frames vil bare hovedsiden bli indeksert.

Med andre ord vis du bruker f.eks. gratis .tk (eller andre gratis forkorting av din adresse) så vil kun hovedsiden bli indeksert siden de bruker frames (vindu) som besøkende ser din hjemmesiden din igjennom.

Vis en besøkende klikker på en link på hjemmesiden din vil han/hun fortsatt se gjennom framen (vinduet) til den andre siden på hjemmesiden din.

 

En søkemotor vil ikke indeksere det inni vinduet og kan derfor ikke følge linkene. Løsningen på problemet er å ikke bruke .tk lignende tjenester og ikke bruke frames på hjemmesiden din. (Det er derfor man skal bruke CSS og divs istedenfor frames)

 

En alternativ løsning er å sende en direkte link til hjemmesiden din, til Google. (Link til siden som er inne framen)

http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl

Endret av JonT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...