Gå til innhold

Hvor bra PC for og ha server?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha en Counter-Strike v1.6 server og skulle vist hvor bra PC man trenger for og kjøre dette.

Jeg har allerede en CS1.6 server på min 500Mhz Linux server og har hatt ca. 5 stk der uten prob.

Holder f.eks en P3 1Ghz med 512mb ram til 12 spillere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Skal ha en Counter-Strike v1.6 server og skulle vist hvor bra PC man trenger for og kjøre dette.

Jeg har allerede en CS1.6 server på min 500Mhz Linux server og har hatt ca. 5 stk der uten prob.

5705202[/snapback]

Bare å prøve vettu :D

Skrevet
er vel ikke noe å spare på peng kjøp noe som driver det fint å vis du har dårlig server er e ingen som gidder å spille på den uansett

5709759[/snapback]

Ja, jo.. Men skal være på LAN, også så jeg tilbud på noen 1Ghz\512MB RAM maskiner uten skjerm og alt mulig piss. Og lurte på om de gikk 95% fint med 12 spillere på en sånn server.

Skrevet

Tror nok det skal holde... Gamenation f.eks kjører 5 servere på en P4 maskin med 2gb ram, og de serverene er av GOD kvalitet.

Hvor får du kjøpt de PCene btw? :p

Skrevet (endret)

5705202[/snapback]

Kjører Counter-Strike Source på en AMD XP 1600+ med 512mb og 6gb hd. Denne har i snitt 14 brukere. Fungerer perfekt (har iallefall ikke fått noe klager ;) ).

EDIT:

Driftet et par CS-servere (v 1.5 tror jeg) på et LAN for et par år siden. Dette var PIII 500mhz med 512mb. Tror vi hadde en 20 spiller på en av serverene, mener å huske at det gikk bra.

Endret av olear
Skrevet

Jeg har også planer om å sette opp server når vi får installert den nye ruteren og åpnet de nødvendige portene. Maskinen jeg starter med er 800MHz med 256 MB ram, og i begynnelsen hadde jeg uansett bare tenkt få slots (til 2on2/3on3-matcher). Det jeg stusser litt på er linjen. Vi har NGT Classic, men får bare 2600/450. Jeg lurte på hvor mange spillere dette holder til, og om noen tilfeldigvis aner om vi får nærmere det vi skal ha (har pleid å få rundt den hastigheten oppgitt av NGT før siste/nest siste oppgradering) bare vi bytter ruter?

Det har vært noen misforståelser mellom pappa og NGT, så han nekter å sette opp ruteren før han er på den sikre siden. Vi har fått beskjed om at vi har mottatt en ruter for mye og blitt bedt om å returnere den ene, men vi har bare mottatt denne ene nå nylig siden vi fikk den første da vi startet abbonnementet for flere år siden.

Og så må jeg nevne at 800MHz'eren kjører WinXP. Det er egentlig en kontormaskin og brukes av andre her i huset, så jeg dropper Linux på den. Men dersom dette går bra, kjøper jeg kanskje en brukt maskin som jeg kan ha permanent som server, og der vil jeg nok kjøre Linux.

Skrevet (endret)

5705202[/snapback]

Hva mener du?

Hvem skal du vise noe for?

Blir akkurat som å si : "Skulle vist min fine bil for og spise dette"

:tease:

Endret av Kris R
Skrevet

Hei. Jeg sjekket ut den HowTo'en som det ble linket til over.

Men den steamnix.tar.gz fila finnes ikke på servern.

Noen som veit hvor denne kan lastes ned fra?

Skrevet (endret)

Takker :)

Men denne steam saken, det er en offisiell release fra Valve, right?

Ikke noe bull?

Og følger dedicated server med når man lager en ny steam acc.?

Siden du ikke registrerte noe i den guiden, bare updata cstrike...

Endret av Jorek
Skrevet

Skal jeg være ærlig med deg er jeg ikke helt sikker selv. Jeg har i allefall den kjørenes på en server nå, og har installert den på to ganger. Har ikke hatt noe problemer med den. Bare at når noen prøvde og koble til med NON-Steam1.6 på LAN. Da fikk de ikke koblet til. Men det er da folk på serveren min til tider, så det tyder vell på at den fungerer som den skal.

Skrevet (endret)
Takker  :)

Men denne steam saken, det er en offisiell release fra Valve, right?

Ikke noe bull?

Og følger dedicated server med når man lager en ny steam acc.?

Siden du ikke registrerte noe i den guiden, bare updata cstrike...

5717570[/snapback]

Du trenger ikke lengre å registrere for å kjøre cs-server.

EDIT: schreiveleiv

Endret av DinoSauroMann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...