Gå til innhold

6600GT, null og niks ytelse


Anbefalte innlegg

han trenge nye PSU!!

eg slite veldig med min bZerk 500w og eg har 6600Gt selv

han trenge minium 400w psu, min 350w begynte å koke etter 5 sec når eg spelte cs med den ikkje css men cs!!

5703023[/snapback]

 

Har hatt 500watt bzerk strømforsyning selv, med xfx 6600gt, og da slet jeg ikke en prikk.. Er mer enn nok til å kjøre 6600gt i SLI, så tror du tar feil der gutt! :tease:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det hjalp ikke å koble ta alt som er av vifter og greier så er nok ikke PSU.

som flere sier her og chieftec'a drar bra!

joda molex kontakten sitter i!

funker fortsatt ikke, er helt nede i 15fps!

og det gikk helt strøkent med det forrige kortet han hadde (bare noen dager siden)...

 

noen som har noen andre tips?

 

 

edit: når jeg tok ut molex kontakten fra sjermkortet så fikk jeg advarsel på skjermen, så det er strøm i kortet!

Endret av venomzorg
Lenke til kommentar

har du mulighet, så kan det være greit å teste med en annen sterkere psu, bare for å ha gjort det.

kan også være lurt å prøve å reinstallere windows, selv om jeg tviler på at det hjelper.

 

enda en ting, fjernet du de gamle driverne før du la inn nye?

Endret av tha stoffi
Lenke til kommentar
har du mulighet, så kan det være greit å teste med en annen sterkere psu, bare for å ha gjort det.

kan også være lurt å prøve å reinstallere windows, selv om jeg tviler på at det hjelper.

 

enda en ting, fjernet du de gamle driverne før du la inn nye?

5704849[/snapback]

 

 

ja jeg gjorde det, selv om det er helt samme driveren til begge kortene.

Lenke til kommentar

Hva slags hovedkort snakker vi om? Er det ASRock DUAL-SATA2, hvis ja, så må man legge inn AGP briver FØR man instalerer skjermkort driver. Men uansett HK, dette ser ut til å være AGP driver problem. En god liten sak til driver reinstalering er DriverCleanerPRO.

 

Ent ting til er å skjekke om det er noe IRQ konflikt.

 

Staljin

Lenke til kommentar
han trenge nye PSU!!

eg slite veldig med min bZerk 500w og eg har 6600Gt selv

han trenge minium 400w psu, min 350w begynte å koke etter 5 sec når eg spelte cs med den ikkje css men cs!!

5703023[/snapback]

 

Har hatt 500watt bzerk strømforsyning selv, med xfx 6600gt, og da slet jeg ikke en prikk.. Er mer enn nok til å kjøre 6600gt i SLI, så tror du tar feil der gutt! :tease:

5704603[/snapback]

 

+ 5 hdd 3 vifte 4 kald katode...og har mange andre små ting

Lenke til kommentar
340W så muligens det! det står også 6-7 vifter og surrer i kassa, kan jo prøve å plugge av de og se om det blir noe bedre. og plugge ta cdrommer og div.

 

ja det ble fjærnet driver før det nye ble lagt inn (selv om det var samme driver)

5701316[/snapback]

 

6-7, faktisk. Sikker på at det er en pc og ikke en løvblåser?

Endret av Killer-B
Lenke til kommentar
tok denne "testen"

 

http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

 

og fikk som svar at jeg trengte 270w psu  :hmm:

5702998[/snapback]

 

Da virker det rart omd et er problemet om du har et skikkelig merke, denne testen overdriver litt mengden watt du trenger. Jeg tror den mente jeg trengte nesten 500 Watt, og jeg trer avgårde med min fine 350 watt (har en X2 og 6600GT).

 

EDIT: ser du fant løsningen mens jeg skrev.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Enda et bevis på at man alltid må legge ut alle mulige maskinvarespecs når man spør om noe.

Han hadde sikkert hatt svaret lenge før hvis han hadde sagt hvilket HK han hadde. 

Men heldigvis for ham hadde han litt lottto, eller bingo :)

5706616[/snapback]

 

 

sant sant, flaks at vi har samme hk ;) han så sikkert på profilen min og tippa litt.

 

jeg har aldri lagt inn den agp driveren fra cd'n men, så har ikke jeg et agp8x kort heller (enda iallefall, nå som jeg ser 6600gt svelger det meste på god grafikk frister det for prisen er lav!)

Endret av venomzorg
Lenke til kommentar
Enda et bevis på at man alltid må legge ut alle mulige maskinvarespecs når man spør om noe.

Han hadde sikkert hatt svaret lenge før hvis han hadde sagt hvilket HK han hadde. 

Men heldigvis for ham hadde han litt lottto, eller bingo :)

5706616[/snapback]

 

:yes:

 

Derfor sier jeg;

Oppgi alltid specs., inkl. PSU. Gjerne i signaturen.

Lenke til kommentar
Enda et bevis på at man alltid må legge ut alle mulige maskinvarespecs når man spør om noe.

Han hadde sikkert hatt svaret lenge før hvis han hadde sagt hvilket HK han hadde. 

Men heldigvis for ham hadde han litt lottto, eller bingo :)

5706616[/snapback]

 

:yes:

 

Derfor sier jeg;

Oppgi alltid specs., inkl. PSU. Gjerne i signaturen.

5707145[/snapback]

 

 

hm, jeg har ikke vært her på forumet på en stund, men husker sist jeg var aktiv her (kanskje 7-8mnd siden) så var det ikke lov å ha specs i signaturen! det ble fjærnet av admin :p

 

Jeg bestillte meg samme kort istad forresten, det kortet går jo så det suser :D

Lenke til kommentar
Jeg har kjørt et overklokket 6600gt på en 280 W PSU med flere disker og dvd drev osv. uten problemer i langt tid.

 

Tipper mye av denne PSU hypen kommer av dårlige PSU'er, ikke antall watt  :hmm:

5708380[/snapback]

 

Antakelig, og hvor mye som er på 12V-railen, det er ensten alltid den som er begrensningen i et moderne oppsett.

 

AtW

Lenke til kommentar
sant sant, flaks at vi har samme hk ;) han så sikkert på profilen min og tippa litt.

 

jeg har aldri lagt inn den agp driveren fra cd'n men, så har ikke jeg et agp8x kort heller (enda iallefall, nå som jeg ser 6600gt svelger det meste på god grafikk frister det for prisen er lav!)

5707054[/snapback]

 

Nei, jeg skjekket ikke profilen din, men det som hjalp er A64 3500 + AGP. A64 3500+ MÅTTE være S939, og eneste 939 HK med skikkelig AGP er ASRock Dual S-ATA2, som jeg selv også har, så jeg er SMART :tease: .

 

staljin

Lenke til kommentar
sant sant, flaks at vi har samme hk ;) han så sikkert på profilen min og tippa litt.

 

jeg har aldri lagt inn den agp driveren fra cd'n men, så har ikke jeg et agp8x kort heller (enda iallefall, nå som jeg ser 6600gt svelger det meste på god grafikk frister det for prisen er lav!)

5707054[/snapback]

 

Nei, jeg skjekket ikke profilen din, men det som hjalp er A64 3500 + AGP. A64 3500+ MÅTTE være S939, og eneste 939 HK med skikkelig AGP er ASRock Dual S-ATA2, som jeg selv også har, så jeg er SMART :tease: .

 

staljin

5708442[/snapback]

 

 

smartass indeed :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...