Gå til innhold

SMS Norge Utland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får SMS med +35 (Island)fremfor telefon -nummeret.

Kan personen være i Norge å sende denne meldingen til meg. Kan du være i Norge å få en melding med Islands landskode når personen er i Norge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan personen være i Norge å sende denne meldingen til meg. Kan du være i  Norge å få en melding med Islands landskode når personen er i Norge.

5699866[/snapback]

Ja. Prefikset viser hvilket land telefonnummeret er fra. I ditt tilfelle er det en person med islandsk telefonnr som er et eller annet sted i verden hvor mobilen har dekning (på Island, hjemme hos deg eller i Afrika eller..).

Men det kan jo kanskje være en eller annen webtjeneste som tilføyer dette prefikset eller en webtjeneste hvor noen har skrevet feil nr....

Skrevet

Kan personen være i Norge å sende denne meldingen til meg. Kan du være i  Norge å få en melding med Islands landskode når personen er i Norge.

5699866[/snapback]

Ja. Prefikset viser hvilket land telefonnummeret er fra. I ditt tilfelle er det en person med islandsk telefonnr som er et eller annet sted i verden hvor mobilen har dekning (på Island, hjemme hos deg eller i Afrika eller..).

Men det kan jo kanskje være en eller annen webtjeneste som tilføyer dette prefikset eller en webtjeneste hvor noen har skrevet feil nr....

5700305[/snapback]

Vil det si at personen kan være i Norge eller Sverige å gå via Telenor,Telia,Netcom å få det til å se ut som han er i Island.

Skrevet
Vil det si at personen kan være i Norge eller Sverige å gå via Telenor,Telia,Netcom å få det til å se ut som han er i Island.

5700474[/snapback]

Det har ingenting å si hvor man er. Poenget er hvor telefonnummeret er fra.

Det blir det samme som hvis du sender SMS fra din (sansynligvis) norske mobil. Da vil det stå +47 foran nummeret fordi det er et norsk nummer uansett hvor i verden du er.

Skrevet

Så lenge personen bruker en sim kort som er fra Island og bruker hvor som helst i verden vil du få opp Islandsk nummer opp på mld.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...