Gå til innhold

Tilgang på Nikon D200 og 18-200vr linse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Foreslår at du ringer til noen nettbutikker som selger disse, eller oppsøker din lokale fotoforhandler for bestilling, og hvor lang leveringstid det er :)

Hvis du ikke finner noen nettbutikker som har dette på lager, vil det nok ta like lang tid, omså ikke kortere å oppsøke en lokal forhandler for å ta opp bestilling.

Da slipper du unødvendige fraktkostnader også.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte (og ble trukket for pengene, utrolig nok) fra cshop.no rett etter nyttår, men gikk innom Japan Photo i Bergen for ca 2 uker siden. Der forventet de overraskende nok å få inn noen ekseplarer innen kort tid, og gikk med på å ringe meg når det ble bekreftet. Og så hadde jeg et kamera i hendene etter et par dager. Noe dyrere enn på nettet riktignok, men jeg orket ikke vente til ~april. Det er også mulig dette er en såkalt EU-modell, men det tar jeg veldig lite tungt. Mine rettigheter er de samme.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte (og ble trukket for pengene, utrolig nok) fra cshop.no rett etter nyttår, men gikk innom Japan Photo i Bergen for ca 2 uker siden. Der forventet de overraskende nok å få inn noen ekseplarer innen kort tid, og gikk med på å ringe meg når det ble bekreftet. Og så hadde jeg et kamera i hendene etter et par dager. Noe dyrere enn på nettet riktignok, men jeg orket ikke vente til ~april. Det er også mulig dette er en såkalt EU-modell, men det tar jeg veldig lite tungt. Mine rettigheter er de samme.

5693858[/snapback]

 

Dine rettigheter er de samme ja, men den eventuelle reparasjonen blir ikke utført av Nikon Norge (les Interfoto som er servicepartner til Nikon Norge), men det blir opp til Japan Photo å sende kameraet til opprinnelseslandet. Slikt kan ta tid......

 

Til dere som søker D200: Det finnes en her på forumet som ordnet med et kamera til meg på "null" tid. Dette var også et "Norsk" kamera. Prisen var den samme som hos alle andre nettbutikker. Vil ikke si navnet til vedkommende, men han er meget aktiv...

 

PS. Det er ikke fra noen nettbutikk, men en vanlig fotobutikk.

Endret av ChallengerV8
Lenke til kommentar

Hei ChallengerV8,

 

sorry to say, but your statement is not correct at all.

 

All repairments for Japan Photo - regardless brand or EU-Model or Norsk utgave - hare handled by one single agency that organizes everything for us and the customer. This agency sends the cameras to exactly the same repairment company as the importer use themself, so i.e. Interfoto for Nikon Products. They always repair (we are very happy with them because of their excellent service), the only difference is that for Norsk utgave Nikon pays to Interfoto, for EU-Models it is (only) under certain circumstances Japan Photo. For the end consumer, there´s absolutely no difference, neither in waiting time, nor in money.

 

Sorry I reply in english, my norwegian writing is still not on satisfying level...

 

Have a nice evening!

 

Stephan

Administrerende Direktør

Japan Photo Holding Norge AS

Lenke til kommentar
Hei ChallengerV8,

 

sorry to say, but your statement is not correct at all.

 

All repairments for Japan Photo - regardless brand or EU-Model or Norsk utgave - hare handled by one single agency that organizes everything for us and the customer. This agency sends the cameras to exactly the same repairment company as the importer use themself, so i.e. Interfoto for Nikon Products. They always repair (we are very happy with them because of their excellent service), the only difference is that for Norsk utgave Nikon pays to Interfoto, for EU-Models it is (only) under certain circumstances Japan Photo. For the end consumer, there´s absolutely no difference, neither in waiting time, nor in money.

 

Sorry I reply in english, my norwegian writing is still not on satisfying level...

 

Have a nice evening!

 

Stephan

Administrerende Direktør

Japan Photo Holding Norge AS

5695077[/snapback]

 

Then you have some training to do amoung your staff. My statement was based on information given by one of your employees.

But if you say so - I stand corrected.

Have a nice evening you too.

Regards

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på dette, men i følge Nikon Norge og Interfoto selv, mener jeg å ha hørt at det er Interfoto som tar seg av reparasjoner av Nikon D200 og oppover. D70s og under sendes enten til et annet verksted, eller de tar enkle reparasjoner selv. D70 har et kjent problem med lysmåleren, og de fikses såpass raskt at jeg mistenker Interfoto for å ta de reparasjonene selv.

 

Uansett tror jeg ikke forskjellen i tid er så stor. Verksteder tar seg god tid, og du har rett på lånekamera om kameraet ikke er tilbake innen en uke.

 

Noen synes imidlertid det er ok med norsk/nordisk bruksanvisning, men de fleste klarer vel å lese engelsk.

 

Når det gjelder tryggheten ved norsk vs EU modell, så er vel Japan Photo såpass godt forankret at de opprettholder drift de nærmeste fem årene. Da er det verre med de som har kjøpt EU modell fra f.eks Nomatica som nå ser ut til å være konkurs. Er kamera halvannet år og noe er feil, kan det bli en dyr affære fremfor om de hadde kjøpt norsk modell i en norsk butikk og fått med fem års reklamasjonsrett.

Lenke til kommentar

Hei Afseth

Du skrev "D70 har et kjent problem med lysmåleren, og de fikses såpass raskt at jeg mistenker Interfoto for å ta de reparasjonene selv."

Jeg har selv et D70, og lurer på hva slags problem det er snakk om.

Lenke til kommentar

Hei Challenger,

 

give me the name of this guy and we hang him ;-)

 

No, serious, there might be a misunderstanding. Of course, Interfoto is not repairing all models and all problems, that would be too expensive. Afseth is right, a lot of models are send abroad for repairment (depending also on what the problem is) and that can take a little more time, but in our experience not too much. My point was, that there is no difference between Norsk utgave or EU-model, both are either repaired in Norway or jointly send abroad for repairment. Afseth is right when doubting, that Interfoto is repairing all models.

 

By the way, it always sounds like all the products we sell are imported and come from "deep-down-under-and-far-behind-Ukrainia". The fact is, that we have a reasonable relationship with most Norwegian importers. I.e. more than 95% of our Nikon cameras come from Nikon Nordic...

Lenke til kommentar
Hei Afseth

Du skrev  "D70 har et kjent problem med lysmåleren, og de fikses såpass raskt at jeg mistenker Interfoto for å ta de reparasjonene selv."

Jeg har selv et D70, og lurer på hva slags problem det er snakk om.

5700353[/snapback]

Et kjent problem med D70 kan være at kameraet plutselig låser seg fullstendig. Alt som skjer er at lyset til kortleseren blinker eller lyser. Det er en vanlig feil med D70, og den feilen ligger i lysmåleren. Om feilen finnes på ditt kamera, finner du ikke ut før dette evt. skjer. Men har du brukt kameraet en del og det ikke har skjedd enda, så tror jeg ikke det er noen stor fare. Denne type reparasjoner gjøres selvsagt kostnadsfritt også etter garanti og reklamasjonstid da feilen er et kjent problem med denne modellen.

Lenke til kommentar
Har prøvd å kjøpe dette kameraet og linsen i div. nettbutikker, men leveringsdatoene skyves stadig frem i tid.

 

Noen som vet om noen som har disse på lager?

5693749[/snapback]

 

Jeg ville prøvd å ringe Fotohuset på Karl Johan i Oslo, de skaffet meg 18-200VR objektivet for flere uker siden, veldig god service. Vet at dette objektivet er vanskelig å skaffe, men det er verdt ø høre med de om de har noen på lager eller er på vei.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...