Gå til innhold

Sort hvitt på TV-ut??


Liebermann

Anbefalte innlegg

Sliter som f... med å finne ut hva jeg gjør feilhva som er feil. Har koblet S-Video fra GF4ti4200 til en vanlig scart og alt fungerer veldig bra bort sett fra at jeg får en krystallklar sort hvit skjerm på tv'en...

 

Fargeinstillingene i nView hjelper meg heller ikke mye, så det virker som det kan være noe feil på TV.... (den fungerer foresten helt fint til vanlig).

 

Andre erfaringer med dette?

 

Hardware kommer senere :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk i innstillingene for skjer-kortet at den står på pal(europeisk standard).

Bruk composit(den runde rca kontakten) UT fra kortet og overgang til scart INN på tv'n,dersom du ikke har s-video inn.(s-video er bedre enn compositt,men få tv'r i dag har s-video contakt)

Dersom du bare har s-video ut fra kortet,bruker du en overgang fra s-video til composit,og som "ender i scart kontakten i tv'n.

Sett tv'n på video kanalen(kanal 0 eller AV/AU 1-2)

Der skal den "smette rett inn",nå med farger forhåpentlig vis

 

good luck

Lenke til kommentar

Har hatt akkurat samme problem selv, det funket fint før jeg innstalerte 4x.xx driverene...

men uansett... jeg regner med du gjør følgende:

Display settings-->Settings-->advanced-->GF4 TI4xxx-->nView Disp...-->Og der velger "Clone"...

i så fall, sånn forsvant fargene hos meg også, men hvis du heller gjør følgende:

Display settings-->Settings--> Trykker på skjerm 2 der, velger "expand desktop..." boksen.. og så velger du "use this as primary" eller.no boksen da skal det funke..

Litt tungvint ja, men du får i verste fall sett det du skal se :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...