Machz Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 (endret) Hei, Måtte kjøpe siste spill i Rainbow Six serien og må si jeg er skuffet. Fant ikke spillet noen plasser i byen, men til slutt så fant jeg tilfeldigvis spillet på en Statoil stasjon utenfor byen. Spilte demoen og var i grunn positiv. Syntes Red Storm gutta hadde fått modernisert R6 og endelig fått på plass en god grafikkmotor. Selvsagt så var det en del ting jeg ikke likte med Lockdown i demoen, men regnet med at det ville være på plass i retail versjonen. Sånn ble det ikke. Kort fortalt så er den taktiske delen av Rainbow Six nesten helt borte! R6 Lockdown er rett og slett blitt et "skytespill"! Aldri før har jeg i et R6 spill opplevd og nesten gå tom for ammo. I Lockdown så var jeg etter mange oppdrag nede i 40-50 skudd til overs og en gang helt nede i 25! Alle andre R6 spill har ikke oppmuntret til å fyre av så mange skudd. Det er selvsagt mulig og ikke skyte så mye i Lockdown også, men jeg vet ikke helt, man liksom bare gjør det. Mange har ment at AI i Lockdown er elendig. Det mener ikke jeg. AI er ikke elendig, bare litt dårlig "trent". Med det mener jeg at de er ikke kjappe nok på avtrekkeren og ikke god nok til å sikte. Mange ganger så kunne jeg bare løpe inn i rommet og plukke ned en etter en med et headshot uten å lide nevneverdig av det etterpå. Våpnene var heller ikke noe lyspunkt. Stort sett føles alle våpnene veldig like. Smell og nøyaktighet var nesten helt lik. Eneste som jeg følte skilte seg ut er den russiske lyddempete automat rifla. Den ble en av mine favoritter. Og ja mens jeg husker på det. For første gang så har ingen av våpnene sine ekte navn lengere! Det er lavmål fra Ubi sin side. Det er en selvfølge i et R6 spill! Ellers så kan jeg nevne andre negative ting: -Kan ikke legge seg helt ned -Røygranaten gjør nesten ingen nytte -Sjokkgranaten er ikke så sjokkerende -Dustete kommandoer man kan gi til medsoldatene(hva med "cover me" feks) -Ingen kart! -Uendelig med ammo til sekundær våpnet! -Kan ikke velge selv hvem og evt hvor mange man vil ha med seg -Kan ikke velge hvilken type camo man vil bruke(light, medium og heavy feks) -Kan ikke stokke om på team rekkefølgen Er i grunnen mange ting som ikke er bra. Sistnevnte ting er en helt toskete greie. Jeg aner jo ikke hvem av lagkameratene som egner seg best til å bære support våpen feks. Kommer ingen stat på hver mann, om hva de egner seg best til osv. Kort og godt så har Lockdown blitt alt for "spillekonsoll aktig". Det forklarer jo egentlig det meste siden man ikke har i nærheten så god kontroll over skytingen med en konsoll, så når man spiller med mus/tastatur så rydder man jo brettene på null tid. Gir Lockdown 2 av 6 på tærningen. PS! MP er ikke prøvd enda siden jeg ikke har funnet noen gode servere med ping under 100! PS2! Hvor i svarte er det blitt av sniper våpnet? Akk, kanskje det kommer noen mod'er eller kanskje noen patcher som fikser opp i disse tabbene Endret 1. mars 2006 av Machz
Civilix Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Det er vel ingen som vil motsi at Lockdown er det dårligste R6-spillet så langt. Vet ikke helt hva utviklerene har tenkt, men det å fjerne allt som har vært bra med R6-serien er nesten en prestasjon i seg selv. Men for å ikke bare være nagtiv så kan jeg jo bemerke at lagkameratene har blitt bedre til å dekke ryggen min, men igjen så er det også et problem da de stort sett bare tenker på og dekke ryggen min og ender som oftest med en kule i ryggen hvis jeg er for treg tl å drepe terroristene i front. Vi får håpe at de har forstått at de gjorde noe veldig galt med lockdown og går tilbake til det vi liker med R6 når de lager critical hour, jeg for min del har gått over til swat4 nå(og venter spent på exp.). Om ikke like taktisk som de gamle R6-spilla, så er det vertfall langt bedre en lockdown.
Hr. Jenssen Skrevet 28. februar 2006 Skrevet 28. februar 2006 Har ikke lest alt du, trådstarter skrev, men om du var negativ til det aller meste i Lockdown skal jeg si meg enig. Forøvrig synes jeg ikke at man kan si at Raven Shield sin grafikk er dårlig. Jeg synes den duger selv i dag, jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå