Gå til innhold

"Proff" telefon med SYNC


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et kraftig behov for å organisere livet mitt. Jeg har allerede en Dell X1 (liten og LETT laptop) hvor jeg kjører Office 2003, bruker kalender og email. Bruker i tillegg heftig mye Gmail.

 

Jeg har et STERKT behov for en telefon som er GOD på følgende ting: Sync mellom PC(office) og mobil. Har GOD kalenderfunksjon, email og en god og billig måte å koble til internett med PCn.

Mobilen må ha bluetooth.

 

Jeg har tidligere sett litt på de nyeste nokiane N70 osv. Disse tiltaler meg fordi jeg har hatt nokia før, de er gjevnt over gode og den har kalenderen på FORSIDEN på mobilen (!!).

 

Men jeg har også sett litt på Qtec og de windows mobilene osv.

 

Jeg må inrømme at jeg har et stramt budsjett, men jeg ser på dette som en viktig og VEL VERDT investering. Jeg har blitt avhengig av kalenderen min på pcn og vil gjerne ha den samme informasjonen med meg UANSETT hvor og når jeg befinner meg ute i verden.

 

Dersom noen har noen gode inspill på dette, noen alternativer (helst billigere) til de telefonene jeg har nemnt så blir jeg meget takknemmelig.

Dersom noen har erfaringer med syncing osv så ønsker jeg også å høre hvordan dette fungerer, hva er bra hva er dårlig osv.

 

takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruker HP iPAQ hw6515 og er storfornøyd. Windows mobile, sykt bra synkronisering (fra alt til ingenting, du velger selv), blåtann, EDGE, mulighet for både wlan og minnekort, touchskjerm, tastatur. Eneste ulempen er størrelsen, og den problemstillingen unngår jeg med trådløs handsfree med nummervisning. + for innebygd gps, er ikke noe jeg bruker ofte men kult å ha i alle fall.

Denne får du for ca 4 lapper uten binding.

Lenke til kommentar

jeg ville foreslå den nyeste i SE's P-serie; P990i. den har 3G, W-LAN, WI-FI, trykk-kskjerm og et hovedkamera på 2mp og antennen kan når som helst kobles ut for å bruke den til å f. eks. skrive om bord på et fly eller slå i hjel tiden med et slag sjakk (flight mode). kalenderen på tidligere P-telefoner er ganske god å bruke og du kan sette opp kalenderen på skjermen med flippen igjen. med flippen åpen har du tilgang uansett, da du har en liste med alle applikasjoner. internetten vises greit på skjermen og den har god batterilevetid. den har også et tastatur under skjermen som gjør at SMS-skriving går i en fei. det finnes selvfølgelig blue-tooth-tastaturer som man setter på bordet for enda høyere skrivehastighet. den har MSDuo port for større lagringskapasitet (8GB er vel de største i dag, tror jeg). den kan kobles til PC på flere måter: Blue-tooth, IR og SyncStation (USB eller seriell). en høyst avansert telefon som vil etter hvert a flere installérbare programmer etter releasen som er rundt Q2 hvis du kan vente så lenge. koster ca 5000kr. du får hva du betaler for :!:

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar

Hum, Ok. Disse telefonene såg spennende ut :p meeeen, som sagt så har jeg allerede en bærbar pc ;p så jeg er egentlig ute etter en mer telefon-telefon enn en PDA. Selv om en mellomting hadde vert å foretrekke.

 

Jeg har tittet litt på Nokia 6680, mobilguiden spydde opp denne til meg, og prisen virker tilnærmelig lik noe jeg maks kunne tenkt meg å bruke.

Det står og henger litt mellom f.eks disse to

https://prisguiden.no/vis_side_ved_si...ids%5B%5D=37129

 

Men er det noen som har ærfaringer med syncing av Nokia? Nokia --> outlook og tilbake. Dessuten så lurer jeg på hvordan andre merker enn nokia fungerer på denne fronten? Er det noen som har peiling på om det finnes andre gode "proff" telefoner enn nokia?

Lenke til kommentar

S-r-ex - jeg tok meg litt bedre tid til å sjekke telefonen du nemnte... *sikle*

Det hadde vert litt kult å "spare" til denne, istede for å kjøpe f.eks 6680. Det hadde vert kult å hatt noe HEELT nytt (for en gangs skyld) har de siste årene hatt noen av de mest utdaterte mobilene, 5110, 3100, og nå 6310i. Så jeg kan med andre ord ta meg råa til å kjøpe en dyrer mobil denne gangen.

 

MEN, har vi noet tidsperspektiv på når den kommer? Andre kvartal sa du, når blir ca det?

Lenke til kommentar

Qtek 8310/i-mate SP5 kan anbefales. De koster jo litt (fra kr 3532,- på nettet), men du får utrolig mye telefon for pengene og den synker også bra mot Outlook.

 

SE P990i vil nok bli dyrere enn S-r-ex sier. Da tlf ikke er lagt inn hos noen distributører er det ikke mulig å gi noen eksakt pris, men jeg tipper den vil komme på nærmere 6000 uten abo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...