Gå til innhold

Canon MV900 og motorstøy


Anbefalte innlegg

Kjøpte nylig et Canon MV900 video kamera til søstern. Jeg så på et opptak, og la rimelig raskt merke til at det var en god del motorstøy fra kamera. Det er spesielt merkbart når det filmes i stille omgivelser. Det dreier seg ikke om støy fra zoomingen, men mer fra drivverket.

 

Noen andre som har fått tak i dette kamera som har lagt merke til det samme?

 

Er kamera defekt (mangel), eller må man bare regne med denne kvaliteten på et sub 3K kamera :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Støy fra drivverk på Canon er nok som det "skal være". Lær deg å leve med det eller kjøp et annet merke (så irriterer det deg ikke i lang tid fremover).

 

Kjøpte for 1-2 år siden MV550i som har den smme ulyden fra drivverket.

Da jeg for det meste filmer i stille omgivelser har dette alltid vært til stor

irritasjon. Spesielt da min bror har et noe elder Panasonic hvor drivverket ikke kan høres. Jeg har "løst"problemet med en ekstern mikrofon, men det er det jo ikke alle Canon-modellene som har mulighet for ex.Mic.tilk.

(Biledkvaliteten er upåklagelig).

 

Hvorfor Canon klarer dere ikke å forhindre denne støyen???, hadde også en IXUS 700 som støyet(hvinet) veldig på Video, og det samme gjør nå min 750----IRRITERENDE. Hvorfor da kjøpe Canon, jo ene og alene fordi jeg er så UTROLIG fornøyd med biledkvaliteten..

 

Har også en NikonD50, men "ut av boxen" er jeg vel så fornøyde med bildene fra IXUS eller G2. (Når det er tilstrekkelig med lys).

 

 

:no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...