Gå til innhold

Ny cpu-vifte til 3200+


2die4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en Athlon 64 3200+ socket754 og skal bytte ut vifta med en mer stillegående en. Jeg har ikke peiling så derfor spør jeg. Jeg trenger altså ikke ny cpu kjøler? Bare vifte ikkesant? Passer noen av vendur's SilenX vifter (120mm 11dBA)?

5673026[/snapback]

 

 

kan hjelpe deg litt siden ingen andre gjorde det..

 

Jeg har denne her og den er helt lydløs samt at min 3700+ ligger på 30 ide og 35-40 load.

Er regulerbar, så du kan styre den fra bios eller speedfan osv..

 

eller kan du gå for den her med en papst vifte på..!

 

håper det var til nytte..Den første er så enkel, den plaseres i samme socket som den som er der fra før.derfor jeg kjøpte den:P. kjempe lett.. den andre må du nok ut med hk for.

 

lykke til

Lenke til kommentar
Har en Athlon 64 3200+ socket754 og skal bytte ut vifta med en mer stillegående en. Jeg har ikke peiling så derfor spør jeg. Jeg trenger altså ikke ny cpu kjøler? Bare vifte ikkesant? Passer noen av vendur's SilenX vifter (120mm 11dBA)?

5673026[/snapback]

 

 

kan hjelpe deg litt siden ingen andre gjorde det..

 

Jeg har denne her og den er helt lydløs samt at min 3700+ ligger på 30 ide og 35-40 load.

Er regulerbar, så du kan styre den fra bios eller speedfan osv..

 

eller kan du gå for den her med en papst vifte på..!

 

håper det var til nytte..Den første er så enkel, den plaseres i samme socket som den som er der fra før.derfor jeg kjøpte den:P. kjempe lett.. den andre må du nok ut med hk for.

 

lykke til

5674005[/snapback]

 

Mulig jeg er heilt på jordet her. Men du svarer ikke på det trådstarter spør om. Han skal ha ny vifte på kjøleren sin, ikke ny kjøler og vifte. De to enhetene du linker til er jo både kjøler og vifte i ett!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Mener jeg har lest at standard kjølerne til AMD har 70mm vifte.

Det du kan gjøre, er å kjøpe en såkalt "Fan-duct", altså en slags trakt som kan skrues inn i kjøleribba, som du kan montere en større vifte på.

Typiske fan-ducts går fra 60 -> 80 og 80 -> 120... Er mulig du kan klare å få en 80 -> 120 fan-duct til å passe på kjøleribba og i såfall skulle det være en smal sak å få 120mm vifte på kjøler'n.

 

www.microplex.no selger sånne saker.

 

Og husk, støy = ytelse i de fleste tilfeller. Det betyr, at om du forventer vill ytelse så må du også være villig til å leve med vill lyd. Men det går fin ann å finne en gylden middelvei. Dessuten kan du ha en ganske stille 120mm vifte som likevel flytter mer luft enn en 70mm vifte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Mener jeg har lest at standard kjølerne til AMD har 70mm vifte.

 

Er mulig du kan klare å få en 80 -> 120 fan-duct til å passe på kjøleribba og i såfall skulle det være en smal sak å få 120mm vifte på kjøler'n

 

Ok, du mener at jeg kunne fått en 80 - 120 fan duct til å passe. De koster jo ikke allverdens så jeg får vel ta sjansen.

Endret av 2die4
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...