King-Nothing Skrevet 27. februar 2006 Skrevet 27. februar 2006 Jeg har nå skaffet meg Antares Auto Tune 4, som jeg bruker sammen med Adobe Audition 2.0 (tidligere Cool Edit Pro). Dette funker bra sammen, men siden jeg aldri har vært borti auto tune før, sliter jeg litt med å få det til å funke. Det jeg trenger hjelp til er en måte for å finne ut hvilken toneart en sang går i. For å få dette programmet til å fungere bra, må man vite dette slik at programmet retter stemmen etter riktig toneart. Har lest gjennom brukerhåndboken, men jeg skjønner fortsatt ikke helt dette. Dere må gjerne komme med andre tips dersom dere er kjent med dette programmet.
King-Nothing Skrevet 1. mars 2006 Forfatter Skrevet 1. mars 2006 Siden det tydeligvis ikke er mange som bruker auto tune her, kan jeg jo kanskje spørre om det er noen som vet om forum for hjemmestudio el?
Moskus Skrevet 1. mars 2006 Skrevet 1. mars 2006 (endret) Brukerhåndboka forklarer veldig mye, men kanskje av og til med litt store ord (engelsk-engelsk-ordboka di vil hjelpe deg der, den bør ha noen akustiske ord også ). Det aller enkleste (synes jeg) er å bruke den i grafisk modus. Velg et lydklipp, og "apply" effekten på det. Da får du opp en grafisk fremstilling av klippet, i et tone/tid-plot. Her kan du se hvilken tone som spilles, og så justere hvilken tone som burde vært spillt... EDIT: Bra forum for "homerecordging" finner du her: www.homerecording.com/bbs www.recordingproject.com Endret 1. mars 2006 av moskus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå